Årsoversikt

søndag 13. juni 2021

Uke 23 2021 - 10. klasse dro denne uka på klassetur

Illustrasjon: Maia
 
10. klasse dro denne uka på klassetur

10. klasse dro denne uka på klassetur,
tenk, Maia av sted en hel uke uten oss.
Selv om det ble Norgesferie var ingen sur,
og da de kom hjem pratet jenta som en foss.

GoKart, rib-tur, museum og butikker,
Zipline i Flåm ble det også tid til.
Alle var sammen, og ingen "klikker",
på Høyt og Lavt de klatret seg nesten vill.

De koste seg skikkelig på hyttetur,
en natt på hotell ble det også, så gøy.
De kledde seg ut i gammeldags mundur.
Et blide som minne, med litt halløi.

En rar uke for oss her hjemme,
men jenta har virkelig hatt det helt topp.
Da hun kom hjem, var det godt å få klemme,
så godt å ha henne her igjen, uten stopp.

7. juni 2021

Navnedag: Robert, Robin

Foto: meg selv, Maia og Trond

Maia dro på klassetur mandag, mens vi andre var på skole og jobb.
Det var fint vær, sommerfølelse, iskrem og grilling her hjemme.
Maia og gjengen var på GoKart og koste seg i bassenget.
På kvelden fikk Amanda el-gitar, så da ble det lyd i

8. juni 2021

Navnedag: Renate, Renè

Foto: meg selv, Maia, Trond

På ukens andre dag savnet jeg Maia, som pleier å tømme oppvasken.
Men så trødde Rune til, og tok over jobben, med litt økonomisk incentiv.
Maia og klassen var på ribb-tur og museum, og tok tog.
Trond jobbet ettermiddag hele uker, så da blir det enkle middager fra min hånd.

9. juni 2021

Navnedag: Kolbein, Kolbjørn

Foto: Maia, meg selv og Trond

Maia og klassen var i Flåm, tok nordens lengste Zipline,
og syklet ned resten av Flåmsdalen med geiter til selskap.
Jeg fikset svigermors mobil, planlegger hus, og ville lese i boka mi,
mens Trond var innom Svaberget og så etter rømlinger.

10. juni 2021

Navnedag: Ingolf, Ingunn

Foto: meg selv, Maia, Trond og Amanda

Fra torsdag ble det høst igjen, med skodde og regn.
Maia og klassen kledde seg ut til avslutningfoto.
Trond havnet i tunell-kø på vei hjem.
I huset holder de på med installasjon av ventilasjonsanlegg.

11. juni 2021

Navnedag: Borgar, Bjørge, Bjørg

Foto: meg selv og Maia

Maia kom hjem igjen fredag, etter litt shopping i Bergen.
Hun fikk gaver i posten fra Jeanette, Vegard, Jenny og tante Aud.
Midt i blinken, syntes jenta at gavene var!
Amanda bakte eplekake, den var helt fantastisk nydelig god!

12. juni 2021

Navnedag: Sigfrid, Sigrid, Siri

Foto: meg selv og Trond

I går var det sommeravslutning for 4H på Haveland.
Barna fikk skyte med paintball på blink, og på kanotur.
Vi grillet både pølser og marshmallows, og alle fikk is.
På kvelden var Trond og mor på bingo på hotellet.

13. juni 2021

Navnedag: Tone, Tonje, Tanja

Foto: meg selv

I dag har vært en dårlig dag for min del, med skikkelig migrenetur.
Det meste av dagen har blitt tilbrakt i et mørkt rom.
På kvelden har vi hatt oss en tur bort til huset i regnværet.
Og så har Amanda bakt igjen, i dag ble det sjokoladekake. Nam, nam.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Grillpinnar


Dette så jo veldig spennende ut - pinnekjøtt på grillen.
Dessverre ble det ingen stor suksess her.
Kjøttet skal være "slow-cooked", og bare varmes i noen minutter på grillen.
Men det kunne med fordel vært kokt lengre for vår del.
Det ble litt for fett, og smakte veldig av sauefett,
satt fast i "beina", og smakte ikke som pinnekjøtt i det hele tatt.

Terningkast: 2

Ukens bilde

"Gjengen foran det nye huset i regnvær"

Foto; meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar