Årsoversikt

søndag 23. mai 2021

Uke 20 2021 - I år var det Island som ble våre helter

Illustrasjon: Maia

I år var det Island som ble våre helter

Eurovision Song Contest - tilbake på skjermen,
etter et års pause av smittevernsgrunner,
her i huset er vi en del av "bermen" - 
vi heier og hoier, når topper og bunner.

I år var det Island som ble våre helter,
med lettbent sang og dansetrinn,
vi heia og hoia, våre hjerter smelter.
Vi håpte i det lengste på seier - og "vinn".

Men Italia kom og tok Europa med storm,
Island fikk ikke engang på scenen stille.
Festen ble gjennomført i fin form,
selv om resultat ikke ble slik vi ville.

Nå planlegges likevel Islands-tur,
vi drømmer om smittevernlette og bedre tider.
Om det tar tid før vi drar, skal vi ikke være sur,
men en vakker dag skal vi dra dit, omsider!

17. mai 2021

Navnedag: Harald, Ragnhild

Foto: Trond og meg selv

Det føles veldig lenge siden mandag og 17. mai.
I år som i fjor ble det en uvanlig feiring på hjemmebane.
Men vi hadde en super dag for det, deltok i bilkortesje,
gikk natursti, hadde leker i hagen og spiste pavlova til kvelds.

18. mai 2021

Navnedag: Eirik, Erik, Erika

Foto: Trond og meg selv

Så kom hverdagen tilbake med jobb og skole.
Etter 5 dager fri så var det hardt å snu døgnet igjen.
Amanda, Snøball og jeg gikk tur til huset i regnvær.
Og så koste vi oss med første delfinale av Eurovision Song Contest.

19. mai 2021

Navnedag: Torjus, Torje, Truls

Foto: meg selv

19. mai er den internasjonale fastlegedagen.
Da ble det is og bær og kos til kvelds.
Fastlegejobben er mangfoldig, med blodtrykksmåling på hjemmebane,
og planlegging av sommerturnus var to av mange oppgaver på onsdag.

20. mai 2021

Navnedag: Bjørnar, Bror

Foto: Maia og meg selv

Mamma var til ny cellegiftkur på torsdag, Runar kjørte denne gangen,
og var så snill og monterte ny platetopp mens han var innom.
Vi hadde wok til middag innimellom transport av barna.
Og så samlet vi oss til andre delfinale og heiet på Island.

21. mai 2021

Navnedag: Helene, Ellen, Eli

Foto: Trond, meg selv, Dadifreyr.is

På jobben til Trond er det kake hver fredag.
Det har vi planer om å ha på jobben min også, om noen baker.
Vi endret profilbildene våre på FB for å vise at vi heia på Island.
Rune og jeg gikk tur til huset der det stadig er fremgang.

22. mai 2021

Navnedag: Henning, Henny

Foto: Trond, meg selv og Maia

I går var det en travel dag med handling av brød,
salg av lodd og utlodning til inntekt for 10. klassetur, 
vaffel-kjøp på Flolid, der Rune prøvde seg på sverdet i stenen,
og så ESC, som vi koste oss veldig med, selv om Island ikke vant.

23. mai 2021

Navnedag: Oddleif, Oddlaug

Foto: Maia og meg selv

Jeg starta dagen med å "kverke" en tå, den har blitt fin og blå.
Rune så Eurovision-film, og Maia spilte ESC-musikk.
Denne uka har det blitt mye Eurovision Song Contest på oss.
Og så har vi vært borte i "nyehuset" og kost oss med utsikten der.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Den søte søster'n Spritzer


Etter at vi anmeldte "påskegløggen" til "Drit Forbanna"
var de så snille at de sendte oss denne så vi kunne teste den også.
17. mai føltes som en utmerket dag å teste denne på.
Prosecco med "søt søster" var en ubetinget suksess!
Det smakte akkurat slik prosecco gjør om du har jordbær i,
uten at vi hadde hatt jordbær i. 
Nydelig smak. Denne kan vi trygt anbefale!

Terningkast: 6

Ukens filmer - Uke 20


Familien Mitchell mot maskinene. 2021. Terningkast: 6


Underwater. 2020. Terningkast: 3


Eurovision Song Contest: The story of Firesaga. 2020. Terningkast: 6

Ukens bilde

"Huset pyntet til 17. mai"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar