Årsoversikt

søndag 9. mai 2021

Uke 18 2021 - Et kranselag, ja, det er best!

Illustrasjon: Maia

Et kranselag, ja, det er best!

En husbygger må vite dette:
Når takene på huset er tette,
så bør en stelle til en fest,
et kranselag, ja, det er best!

Da vårt tak denne uka ble tett,
så var det klart at vi brukte vett,
og inviterte til kranselag,
for våre snekkere, som kan sitt fag!

Med deilige smørbrød fra Tveita mat
ble det fest på fine papp-fat.
Amanda og jeg bakte og pynta kake,
den ble selvfølgelig uten make.

Vi gleder oss over huset vi bygger,
hver kveld vi tar turen og sammen oss hygger,
vi drømmer om hverdagen i eget hus,
der skal vi nok leve i sus og i dus.

3. mai 2021

Navnedag: Gjermund, Gøril

Foto: meg selv, Maia, Trond

Jeg har hatt vaktuke, og startet uka på utekontor i Brekke.
Jentene var på "skoletur" med hele ungdomsskolen.
Taket på "nyehuset" ble tett, og vi planla kranselag.
Vi koste oss med grillmat til middag fra den nye grillen.

4. mai 2021

Navnedag: Monika, Mona

Foto: Trond, meg selv, Rune, Maia

Ukens andre dag var travel på jobb, og sofaen ble løsningen for meg.
Dermed fant jeg en nål som satt fast der - med ryggen min...
Amanda hadde fått flere insektsbitt på natta, og klødde veldig,
så da ble det støvsuging og skifte på sofa-senga hennes.

5. mai 2021

Navnedag: Gudbrand, Gullborg

Foto: Maia, Trond, meg selv

Onsdag var det utekontor på Byrknes, før jeg hastet hjem,
og dro mer eller mindre direkte til foreldremøte på ungdomsskolen.
På kvelden skifta Trond dekk på bilen sin, barna var på 4H-møte,
mens jeg bakte sukkerbrød til fredagens kranselag.

6. mai 2021

Navnedag: Guri, Gyri

Foto: Trond, meg selv, Maia

Rune og Amanda skulle på overnatting med 4H natt til lørdag,
så torsdag satte vi opp telt til begge to på Haveland,
av og til er det greit å ha vært mye på festival - campingutstyr er på plass!
Og så pyntet Amanda og jeg kake på slutten av dagen.

7. mai 2021

Navnedag: Maia, Mai, Maiken (Gratulerer med dagen til Maia!)

Foto: Trond, meg selv og Maia

Etter en travel dag på jobb fikk jeg gå litt tidlig for å stelle til kranselag.
Det ble en fin stund med smørbrød fra Tveita mat, kake, kaffi og god drikke.
Etterpå pakket barna til overnatting og så kjørte vi dem til Haveland.
Og mens vi var der, stjal Snøball det siste kakestykket.

8. mai 2021

Navnedag: Åge, Åke

Foto: meg selv

I går begynte vi dagen med å hente barna hjem fra overnatting.
De hadde hatt det skikkelig gøy, selv om de var noe trøtte.
Jeg fikk den nye boka i "syv søstre"-serien levert med "Helt Hjem".
Vi var trøtte, hele gjengen, i går, men koste oss med "Adresse Rotterdam".

9. mai 2021

Navnedag: Kasper, Jesper

Foto: meg selv

I dag har jeg stort sett brukt dagen til å sove før nattevakt på legevakten.
Snøball er litt lei seg for at travle dager har forstyrret kveldsturen.
Det blir nok ikke tur i kveld heller, siden jeg skal på legevakten.
Men til uka får vi prøve å komme inn igjen i "rutinen" vår.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: "What the Fanta?" 


Som med den nye cola-smaken var det delte meninger her i familien.
Trond synes det smakte "syntetisk", kanskje en liten smak av eple.
Maia syntes den smakte blåbær, mens Amanda nevner sitrus.
Bestemor likte den, og synes også den smakte mest sitrus.
Jeg syntes den smakte lite, men flaska ble tom, likevel, da.
Rune sier den smakte "OK". 

Terningkast: 2 fra Trond, 3 fra Rune og meg, 4 + fra Maia og Amanda, 5 fra bestemor.

Ukens filmer - Uke 18


Hot Fuzz. 2007. (Trond og Maia så denne alene) Terningkast: 4 +


Percy Jackson: Monsterhavet. 2013. Terningkast: 4 - 5.

Ukens bilde

"Kranselag for tett tak"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar