Årsoversikt

søndag 16. mai 2021

Uke 19 2021 - Nå er det deres tur til å rope "hurra"

Illustrasjon: Maia
 
Nå er det deres tur til å rope "hurra"

16. mai, det er russens aften og natt.
De er ute og feirer i dress og med "hatt".
Det hører med til våren her i vest,
at russen får feire og stelle til fest.

I år er det Maia som feirer med venner,
de går rundt i bygda til alle de kjenner.
De spiller musikk og synger i kor,
gleden over livet er ganske så stor.

Hipp hipp hurra for vår flotte ungdomsgjeng,
de fortjener ros, selv om de blir sene i seng!
Nå er det deres tur til å rope "hurra",
håper at festen blir ganske så bra!

10. mai 2021

Navnedag: Asbjørg, Asbjørn, Espen

Foto: meg selv

Jeg startet uka i Knarvik etter nattevakt, med time hos tannlegen.
Det gikk fint, selv om det ikke ble så mye søvn.
På ettermiddagen var jeg på FAU-møte for første gang,
før Amanda, Snøball og jeg gikk tur i regnværet bort til huset.

11. mai 2021

Navnedag: Magda, Malvin

Foto: meg selv og Trond

Været ble heldigvis bedre ut over i uka. Jeg forsøkte hengekøya,
og grilla litt i vinden på tirsdag ettermiddag.
Trond mente vi hadde fått (en) takstein på taket,
og på kvelden hadde jeg og Amanda en flott stund på altanen.

12. mai 2021

Navnedag: Normann, Norvald

Foto: meg selv

På onsdag var det nydelig vær og sommerfølelse.
Jeg "mekka" strikk av en hanske på jobb,
på kvelden gikk vi tur til huset, og gleder oss til å flytte inn.
Og så markerte vi lille lørdag med iskrem med tilbehør.

13. mai 2021

Navnedag: Linda, Line, Linn

Foto: meg selv og Trond

Kristi Himmelfartsdag bruke vi til å slappe av i godværet.
Jeg turte til og meg å ta begge beina opp i hengekøya,
før jeg flyttet til solsenga, der jeg fikk selskap av flere.
Trond tok bilde av hagen, der plenen snart må få en klipp.

14. mai 2021

Navnedag: Kristian, Kristen, Karsten

Foto: Trond og meg selv

Inneklemt fridag, så vi tok en tur til Åsane for å se på fliser.
Barna likte seg bedre på lekerom, og på Fretex.
Amanda mekka "klesskap" under taket på rommet hun bor på.
Og så var det endelig kommet vinduer i hele huset!

15. mai 2021

Navnedag: Hallvard, Halvor

Foto: Trond og meg selv

I går koste vi oss med å lage til uteplassen enda mer,
og med å nyte godværet med god mat som Amanda lagde.
Jeg pynta bilen til 17. mai, tre dager til ende!
Og så avsluttet vi voksne dagen med ekstrem-ludo-spilling på Svaberg.

16. mai 2021

Navnedag: Sara, Siren, Samira

Foto: Maia og meg selv

I dag har Rune stort sett vært i boblisen, fredagens impulskjøp.
Jeg har sydd t-skjorte og jakke til Maia, i siste liten.
Nå er hun ute og feirer med resten av oransjerussen,
håper de har det gøy og koser seg og at de ikke fryser!

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Maltesers sjokoladepålegg


Denne fant jeg på "Normal". De hadde også smak av flere andre sjokolader,
men siden Maltesers er min absolutte favoritt, så ble det denne vi testet.
Den falt i smak hos alle som har smakt på det så langt.
Det smaker som most Maltesers, og var godt både på brød,
og på "fingeren", slik noen av oss har forsøkt den.

Terningkast: 5

Ukens bilde

"Månedens familiebilde foran det nye huset"

Foto: Nina Rutledal

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar