Årsoversikt

søndag 25. oktober 2020

Uke 43 2020 - En gjeng med ny sveis!

Illustrasjon: Maia

En gjeng med ny sveis!

Denne uka har vært av det travle slaget, både på jobb og på hjemmebane,
med vaksinering og koronatesting for fulle mugger, legevakt,
og med siste innspurt til 4H-høstfest for barna,
så er det typisk oss å bestille frisørtime til barna midt oppi alt.

Alle tre ville ha forandring - og alle tre fikk det de ville,
med kortere hår i større eller mindre grad på alle tre.
Og alle tre er skikkelig fornøyde med høstsveisen,
så nå gjenstår det bare å få klipt meg også, så er hele familien nyfrisert.

4H-høstfest ble det, og oppgavene ble ferdig og utstilt,
og godkjent for alle tre, med flotte tilbakemeldinger!

19. oktober - International Gin and Tonic Day

Foto: meg selv og Trond

Uka startet med influensavaksinering i Brekke, der ble det kaldt,
så på kvelden måtte Trond fyre i ovnene for å få varmen i meg.
På jobben til Trond var det grått og kaldt.

20. oktober - Verdens osteoporosedag

Foto: Trond og meg selv

Trond var på foreldremøte med fokus på søvn tirsdag,
mens jeg assisterte barna med siste innspurt på 4H-prosjektene;
foto, kreativ saum og aspirantkokken.

21. oktober - Ursuladagen. 11 000 jomfruer.

Foto: Trond og meg selv

Ukens travleste dag med jobb og skole først, så frisørtime for barna,
deretter direkte til 4H-møte og tillaging av utstillinger, mens jeg sov, 
før jeg dro av sted til legevakten i Knarvik og nattevakt der.

22. oktober - Den internasjonale dagen for oppmerksomhet om stamming

Foto: meg selv

Jeg er så heldig at jeg får ta fri dagen etter legevakt,
så torsdag sov jeg helt til barna kom hjem fra skolen.
Med kulturskole gikk ettermiddagen fort unna for alle mann.

23. oktober - Ipod Day

Foto: Trond og meg selv

Uka ble avsluttet med vaksinering i Eivindvik for min del.
På jobben til Trond er det rikelig med mus - i dette museåret.
Jeg var på koselig blåtur med jobben på kvelden.

24. oktober - FN dagen

Foto: meg selv

Gårsdagen startet med 4H høstfest for barna.
Snøball fant seg godt til rette mens hun ventet på at de skulle komme hjem.
På kvelden koste vi oss med "Skal vi danse" og lørdagsmiddag.

25. oktober - World Pasta Day

Foto: meg selv

I dag sov vi lenge, men stod opp tidlig siden klokka ble stilt i natt.
Maia dro til Balestrand og 3 dager skolebesøk på Sygna.
Vi andre har kost oss med "Atlantic Crossing" på NRK.

Ukens kreative fra Amanda


Amanda har hatt "kreativ saum" som 4H-prosjekt dette året.
Og kreativ har hun virkelig vært: denne uken ble det "Ikea-hatt",
kanin-bamse, som kompletterte alt de andre kreative hun hadde med.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Asphalt 8 på Nintendo Switch


"Det er et spill der du skal kjøre en bil veldig fort og race folk.
Du har politimodus, der du skal prøve å komme deg vekk fra politiet,
og så har du 2 "race", et i Roma, og et i USA. Det er de jeg har fått til nå.
Jeg synes det er bra fordi det viser hvordan du kjører en bil,
og hvordan det er å kræsje en bil, og konsekvensene av det.
Jeg liker også at du kan få flere biler."

Terningkast: 6

Uken Snøball

Foto: Trond

Snøball er veldig fornøyd med teppet som Amanda sydde til henne,
og vil aller helst ligge på sofaen med teppet over seg for tida.

Ukens Ole Brumm

"Jeg tror ikke Ru kan bli med," sa han. "Ikke i dag."
"Hvorfor ikke?" sa Ru, som egentlig ikke skulle ha hørt det.
"Ufyselig vær i dag," sa Sprett og ristet på hodet.
"Og du hostet i dag tidlig."
"Hvordan vet du det?" spurte Ru oppbrakt.
"Å, Ru, det har du ikke fortalt meg," sa Kengu bebreidende.
"Det var en smule-i-halsen-hoste," sa Ru,
"ikke en slik man forteller om."

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar