Årsoversikt

søndag 18. oktober 2020

Uke 42 2020 - Høst er lik tid for dugnad

Illustrasjon: Maia

Høst er lik tid for dugnad

Høstferien er vel overstått, og hverdagen er tilbake for barna.
Snøball synes selvsagt det er litt kjipt,
men ellers har det gått bra å komme tilbake til hverdagen,
selv om det kanskje har vært litt tungt å komme seg opp om morgenen.

Nå som Maia og klassen endelig har fått bli konfirmert,
har både foreldre og barn våknet og innsett at de er 10.-klassinger,
og dermed har det blitt dugnad for fulle mugger denne uka,
med salg av småkaker og tre-felling på Flolid i går.

Nå får vi bare håpe at de får komme seg på tur til våren,
i disse koronatider er det aldri godt å vite hva fremtiden bringer.

12. oktober - Spanish Language Day

Foto: Trond og meg selv

Uken startet med koronatesting for meg,
mens Trond gravde grøfter på jobb, og stod i kø i Eivindvik på vei hjem.
Snøball snufset og snuste og virket forkjølet.

13. oktober - Translasjonsfest. World Thrombosis Day

Foto: Trond og meg selv

Siden det går mot vinter har vi fått oss telt utenfor kontoret til testing.
Maia var på besøk hos Tor, mens Odin var på besøk hos Amanda.
Det syntes Snøball var stas!

14. oktober - Den første vinterdagen. Vinternatt.

Foto: meg selv

Onsdag var jeg veldig fascinert over arbeiderene utenfor kontoret,
de gikk og kikket og studerte på noe nede i sjøen.
Antar det var fundamentet som de var usikre på.

15. oktober - Sewing Lovers Day

Foto: Meg selv og Trond

Det ble sprenging på torsdag, men forsiktig, forsiktig. 
Utsikten fra kontoret mot Prestesundet er alltid fin.
På jobben til Trond vokser ny grovknuser frem.

16. oktober - Verdens Matvaredag

Foto: Trond og meg selv

Fredag var det en kald og disig, men flott morgen.
Jeg måtte gå hjem på grunn av sår hals, og hjemmekontor fungerte ikke.
Trond var på jakt etter katten til Ingrid, som hadde klatrer opp i et høyt tre.

17. oktober - FNs internasjonale dag for avskaffelse av fattigdom

Foto: Trond og meg selv

I går var Maia og Trond på dugnad på Flolid med klassen.
Amanda testet oppskrifter til Halloween,
og Trond kjøpte Halloween-godter for testing på lørdagskvelden.

18. oktober - Lukasmesse.

Foto: meg selv

I dag har jeg vært på koselig besøk hos Anita,
som stilte med nybakte, nydelige skillingsboller.
Og så har vi fått besøk av mamma/bestemor igjen, hurra!

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Trond

I dag har Amanda jobbet med 4H-prosjektet sitt,
og sydd dette flotte lappeteppet til Snøball, som ble veldig godt fornøyd.
Det er bra, for mot slutten av uka er det utstilling på gang.

Ukens Spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Lego Dimensions på X-box 360


"Det handler om legofigurer fra veldig mange universer, 
som Harry Potter, Mission Impossible, Sonic, Trollmannen fra Oz,
Batman, Lego-filmen og Ringenes Herre.
Jeg synes det er godt fordi det viser ting folk liker og vil se på,
og så kan du hoppe i portaler for å komme til verdenene og ha det gøy.
Min favoritt-ting er Lego Ninjago. Veldig gøy. Oppdragene viser historiene."

Terningkast: 6 (Et av de beste spillene jeg vet)

Ukens Snøball

Foto: meg selv

Det beste Snøball vet er å krølle seg opp på et teppe på sofaen,
så lenge noen er hjemme, er hun bare lykkelig der.

Ukens Ole Brumm

Den neste dagen var en helt annerledes dag.
I stedet for varmt og deilig, var det kaldt og tåkete.
Brumm var ikke lei seg for sin egen skyld,
men når han tenkte på all den honningen som biene ikke 
kom til å lage denne dagen fordi det var så kaldt og tåkete,
så ble han litt bedrøvet for bienes skyld.

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar