Årsoversikt

søndag 11. oktober 2020

Uke 41 2020 - Høstferie på hjemmebane

Illustrasjon: Maia

Høstferie på hjemmebane

Det ble en ny hjemmeferie på barna i årets høstferie.
Både Trond og jeg har vært på jobb,
og jeg har hatt vaktuke, på toppen av det hele,
så da ble det en uke ferie hjemme på våre tre.

Nå ble det en liten tur til Byrknes for Maia, 
og så har hun hatt besøk av Hans de siste dagene,
så litt feriefølelse har det kanskje blitt likevel.
Og så har vi avsluttet uken med en fin helg sammen med gode venner.

Maia arrangerte feiring for Tor, som ble 16 år i går,
og Amanda og Hans mekka kaker, så det ble en flott fest!

5. oktober - World Teacher's Day

Foto: Meg selv og Trond

Uken startet med utekontor i Brekke for meg.
På ettermiddagen var det tid for visning i vårt noe overfylte hjem.
Og så koste vi oss med en episode av "The Mandalorian".

6. oktober - Mad Hatter Day

Foto: meg selv og Trond

Det er stadig kø utenfor legekontoret for tida, på grunn av veiarbeid.
Glass og metall ut over hele bagasjerommet ble til slutt kastet.
Og så bygde barna og jeg lego på kvelden.

7. oktober - Britemesse. Mannsdagen.

Foto: Trond og meg selv

Onsdag var jeg på utekontor på Byrknes, og leverte Maia på besøk.
Trond sier tørrdokken i Sløvågen stadig vokser.
Jeg fant frem Runes adventskalender, som jeg drømmer om å gjøre ferdig.

8. oktober - International Lesbian Day.

Foto: Trond og meg selv

Amanda lagde deilig betasuppe til middag på torsdag.
Trond var på nise-jakt med kamera, men så bare noen krusninger på fjorden.
Vi så på Førstegangstjenesten på kvelden.

9. oktober - Dinesmesse. 

Foto: Trond og meg selv

Uken ble avsluttet med sushi, for de av oss som spiser sånt.
Jeg fikk begynt på høstklippen av Snøball.
En liten eske trenger skikkelig emballasje, synes Staples.

10. oktober - Verdensdagen for Psykisk Helse. Tor sin bursdag.

Foto: Trond og meg selv

I går tok Trond turen til Åsane for å handle gaver til Tor,
og for å hente 2 brukte "Google Home", som jeg har handla på Finn.
Maia hadde fest for Tor, og så var det gresk aften på Svaberg på kvelden.

11. oktober - Den internasjonale jentedagen

Foto: Trond og meg selv

I dag har vi slappet av og nytt siste høstferiedag for barna.
Jeg har fått klippe litt mer av Snøball, og "grovklippen" er snart klar.
Det er godt hver gang det er overstått.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Trond og meg selv

Amanda har brukt høstferieuka til å lage mat.
Det har blitt middag flere dager, både suppe og sushi,
og i går ble det ikke mindre enn to kaker til Tor sin 16-årsdag.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: 1 2 Switch på Nintendo Switch


"Det er et spill der to spillere går mot hverandre. 
Du kan sloss med sverd, du kan bokse, du kan gjøre magi, du kan skyte,
du kan melke, du kan åpne en safe, du kan og spise sandwitcher.
Jeg synes det er veldig godt fordi det er ting du må gjøre fort, tenke smart, 
og du må også vite hva du gjør. 
Det er veldig gøy og det er godt for deg, og det er motiverende."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: meg selv og Trond

Snøball er ikke spesielt glad i å bli klipt, så det er alltid en utfordring.
Men denne uka har vi faktisk blitt ganske ferdig med høstklippen.

Ukens Ole Brumm

"Å nei, å nei," sa Brumm,
"hva skal jeg gjøre? Jeg må jo gi ham ett eller annet."
En liten stund kunne han ikke finne på noe.
Men så tenkte han: 
"Javel! Men det er jo en pen krukke selv om det ikke er honning i den.
Og hvis jeg vasker den ren og etterpå får en eller annen
til å skrive 'Gratulerer med dagen' på den,
kan Tussi ha ting i den, og det ville
være både praktisk og nyttig."

(Ole Brumm)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar