Årsoversikt

søndag 27. september 2020

Uke 39 2020 - Så var det Maia sin tur til å bli konfirmert

Illustrasjon: Maia

Så var det Maia sin tur til å bli konfirmert

I går var det endelig tid for Maia's konfirmasjon,
etter at den opprinnelige dagen ble avlyst i vår.
Denne siste uka har derfor, naturlig nok, for det aller meste 
dreid seg om konfirmasjonen og forberedelser til denne.

Jeg har hatt ferie, og det var bra, for det holdt knapt med tiden,
siden bunadskjorta måtte monteres og ferdigstilles denne uka.
Bunaden ble ferdig, og det meste ble slik vi hadde tenkt,
en flott dag for jenta vår, som vi er så stolte av!

Maia sier hun hadde en fantastisk fin feiring og dag,
som vi alle kommer til å se tilbake på med gode minner.

21. september - Mattismesse høst.

Foto: Trond

Vi startet uken med en tur til Åsane for å handle til konfirmasjonen.
Jeg hadde med broderiene til bunadskjorta.
På veien så vi en bil med en artig detalj.

22. september - Verdens bilfri dag. Høstjevndøgn.

Foto: meg selv og Rune

Maia var på øvelse i kirken tirsdag, og fikk med liste til kirken.
Vi spiste middag på nytt service som vi hentet på Askøy på mandag.
Rune dokumenterte at han pusset tenner.

23. september - Restless legs syndrome awareness day

Foto: Trond

På jobben til Trond bygges det ny "grovknuser".
Mamma kom tilbake etter å ha hentet ny bil i Førde.
Vi jobbet videre med bunadskjorte på spreng.

24. september - Kiss day

Foto: Trond

Torsdag ble det hjertefiskekaker til middag, så godt!
Jeg ble nesten ferdig med bunadskjorta, og fikk gjort endel
andre forberedelser til lørdagen.

25. september - Den internasjonale ataksi-dagen

Foto: Trond og meg selv

Bunaden ble endelig ferdig - og så flott hun ble!
Vi dekte bord og pyntet til fest.
Det ble en sen kveld for å få alt klart til neste dag.

26. september - Maias konfirmasjonsdag. Den europeiske språkdagen.

Foto: Trond og meg selv

Så kom den store dagen, og alt klaffet som det skulle.
Det ble en fin feiring av en fantastisk jente,
med mye god mat og veldig godt selskap!

27. september - Jentedagen. Verdens turismedag.

Foto: Trond og meg selv

Dagen startet med at gjestene våre dro avsted på hjemvei.
Så har vi sett film; Enola Holmes.
Og så har vi ordnet litt mer opp etter gårsdagen.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda, Trond og meg selv

Amanda har vært kreativ både med nål og tråd og med baking denne uka.
Maia har fått en "mini-bamse" sydd etter oppskrift på nett.
Det ble både cupcakes og marsipanfigurer til konfirmasjon.

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Spill: Rocket League på PS4

"Det handler om at det er enten tre, to, en eller fire biler,
og det er en fotball, basketball eller golfball der alle har moduser, der du skal få mest poeng.
De som har mest poeng vinner. Det er to lag, oransje og blå.
Det jeg liker er at du kan bli veldig god og lære deg ting som er veldig kult.
Jeg synes at spillet er veldig gøy."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: meg selv

Det er et morsomt skule når Snøball "reirer" seg til på toppen
av et teppe, en stor dyne og to-tre puter, som prinsessen på erten!

Ukens Ole Brumm

"Hvis noen har lyst til å klappe,"
sa Tussi da han var ferdig,
"så er det nå det skal gjøres."
Alle klappet.
"Mange takk," sa Tussi.
"Det var uventet og oppmuntrende,
selv om det kunne vært litt mere Smell i klappene."

(Huset på Bjørnehjørnet.)

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar