Årsoversikt

søndag 20. september 2020

Uke 38 2020 - Endelig kom Disney + til Norge!

 Illustrasjon: Maia

Endelig kom Disney + til Norge!

Tirsdag 15. september var en stor dag her i hus.
Rune våknet tidlig, og installerte en ny app på Playstation,
opprettet passord og logget seg inn,
for nå var det endelig lanseringsdagen for Disney +.

Det begynner å bli noen uker siden jeg bestilte abonnement,
så barna har gledet seg og telt ned til dagen, alle tre.
Da jeg kom hjem fra jobb, var de i full gang med å utforske,
og se igjen alle seriene de husker fra de var yngre.

Uka har ellers stort sett dreid seg om forberedelser til konfirmasjon,
og så har jeg tilbrakt et par netter på legevakten.

14. september - Korsmesse høst


Uken startet med regn, både på Trond sin jobb,
og på vei hjem fra nattevakt på legevakten med stopp på Rema1000.
Kaka Åse syntes ho hadde stekt for mye smakte veldig godt.

15. september - Den Europeiske Prostatadagen


Nesten hver kveld ser Trond, Maia og jeg en episode av et show.
Denne uka har vi begynt å se på "Away" på Netflix.
Anbefalt for de som liker science fiction.

16. september - FNs internasjonale dag for å bevare ozonlaget


Onsdag var det plutselig fint vær igjen. Jeg var på utekontor,
så hjem og sove, og så på legevakten på nattevakt.
Barna var på møte i 4H, første gang på lenge.

17. september - World Patient Safety Day


Torsdag hadde jeg fri etter nattevakt på legevakten.
Trond tok disse fine bildene på vei til jobb tidlig om morgenen.
På ettermiddagen var det kulturskole på Rune og Maia.

18. september - World Bamboo Day


Ukens siste dag var preget av regn, igjen.
Jeg fikk nytt headset på jobb - med bluetooth så jeg kan koble til mobilen,
det hjelper litt når det er så mange telefoner at døgnet ikke strekker til.

19. september - Talk like a pirate day


Trond har hatt jobbehelg, sånn for sikkerhets skyld,
mens jeg har forsøkt å få klar bunadsskjorta til Maia her hjemme.
Rune lagde lørdagsmiddag helt på egen hånd, som 4H prosjekt.

20. september - Wife Appreciation Day


I dag har vi endelig blitt ferdige med broderiene til bunadsskjorta,
så nå må jeg bare få montert den, så jenta får hel bunad neste helg.
Og så har vi vært på lunsjbesøk hos en syrisk familie - så koselig!

Ukens kreative fra Amanda


Amanda har "kreativ saum" som sitt 4H-prosjekt.
Dermed har det blitt en liten bie og en ansiktsmaske denne helga.
At det er kreativ søm er det ingen tvil om.

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Spill: Creed - Rise til Glory på PS4 VR


"Spillet handler om at du skal velge hvilken boksefigur du vil være,
og hvilken figur du vil bokse mot. Det du gjør er at du lærer deg trekk,
og så vil du greie å bokse, og du skal prøve å vinne en kamp i boksing.
Du kan velge folk som Creed og Rocky. Jeg liker best å spille som Rocky.
fordi han er den originale. Creed handler om den nye filmen."

Terningkast: 6 (det er det bestaste spillet jeg har spilt)

Ukens Snøball


Når Snøball "furter" fordi hun ikke får det som hun vil,
så synes det veldig godt.

Ukens Ole Brumm

Det virket ikke som om noen visste hvor de kom fra,
men plutselig en dag var de i skogen:
Kengu og veslekengu Ru.
Da Brumm spurte Kristoffer Robin:
"Hvordan kom de hit?", svarte Kristoffer Robin:
"På den Vanlige Måten, Brumm -
hvis du forstår hva jeg mener,"
og Brumm, som ikke gjorde det, sa:
"Å, nå." Og så nikket han to ganger og sa:
"På den Vanlige Måten. Javel."

(Ole Brumm)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar