Årsoversikt

søndag 13. september 2020

Uke 37 2020 - Og så kom høsten med alt sitt vær

Illustrasjon: Maia
Og så kom høsten med alt sitt vær

Etter en fin august med "Indian summer" kom høsten denne uka.
Det har blåst og regnet om hverandre,
til tider så mye at det ikke har fristet å forlate huset,
eller bilen, når en har vært ute på kjøring.

I går ble det tur til Ytre Sula i høstværet,
for å være med i Timag sin flotte konfirmasjon.
Været vekslet slik gjennom dagen at det nesten var skummelt,
et øyeblikk var det solskinn, det neste raste stormen.

Det er ingen tvil om at regntøy og støvler er viktig nå,
for nå er høsten her, med alt sitt vær.

7. september - Neither Snow nor Rain Day

Foto: Trond og meg selv
Vi startet uka på mange måter der forrige uke slutta,
på Vårtun, med vasking etter bursdagsfeiring.
Ute var det kaldt, og bygevær.

8. september - Rune sin bursdag. Marimesse.

Foto: Trond og meg selv
Amanda forsøkte å pakke med seg Snøball på skolen.
Rune fylte år, og da måtte vi jo ha restekake med lys på selve dagen.
Trond var på jobb og tok bilder av været der.

9. september - Internasjonal dag for vern av foster mot alkoholskader

Foto: meg selv og Trond
Jeg var ikke helt i form tirsdag og onsdag, og var på hjemmekontor.
Vi fikk ny støvsuger i bursdagsgaver fra mamma.
Det regnet masse, og Rune var på tur til Skjerjehamn.

10. september - Verdensdagen for selvmordsforebygging.

Foto: Amanda og meg selv
Amanda var veldig uheldig og knuste mobilskjermen sin.
Heldigvis har vi reservemobiler til bruk mens den reparares.
Jeg var på møte i kommunen på formiddagen.

11. september - 9/11-remembrance Day

Foto: Amanda, Trond og meg
Fredag bakte Amanda og jeg kake til konfirmasjon.
Det regnet, regnet og regnet. Og blåste litt.
Vi fant frem klær og sko til lørdagens konfirmasjon.

12. september - Den internasjonale migrene-dagen

Foto: meg selv, Trond og Amanda
I går tok vi turen til Ytre Sula, og konfirmasjonen til Timag.
Både Timag og en av de andre konfirmantene ble døpt samtidig.
Det ble en fin stund i kirka, og på festen etterpå.

13. september - International Chocolate Day

Foto: Trond
I dag har vi dratt hjem til Eivindvik, og så har jeg sovet,
siden jeg skal på legevakten i natt.
Trond har disket opp med fårikål til søndagsmiddag.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda
Denne uka har Amanda og Tirill malt på sten igjen.
Resultatet ble "Feite Bob Kåre" og "Feite Bobline Kåreline".
Kreative jenter, både med maling og navn.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Nintendo Labo på Nintendo Switch


"Nintendo Labo er at du spille med pappesker. Du bygger ting med dem,
og putter fjernkontrollen inni, setter i spillet, og så kan du bevege på et hjul,
en "joy-stick" og du kan kjøre, fly eller kjøre under og oppå vatn.
Min favoritt er å fly, så jeg synes det er veldig gøy.
Bilen liker jeg å drifte med, ubåten skyter missiler, og flyet flyr forte snurrer."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: meg selv
Snøball synes det er helt greit når jeg har hjemmekontor.
Da reirer hun seg til ved føttene mine og koser seg verre.

Ukens Ole Brumm

Hver morgen gikk han ut med paraplyen sin
og satte en pinne på det stedet vannet hadde nådd opp til.
Og hver neste morgen kom han ut
og kunne ikke se pinnen lenger.
Så da satte han en ny pinne på det nye stedet
som vannet hadde nådd opp til,
og når han gikk hjem igjen, hadde han hver morgen
litt kortere vei å gå.
Da han i fem dager hadde sett vann på alle kanter,
gikk det opp for ham at han for første gang i sitt liv
befant seg på en ordentlig øy.
Og det syntes han var veldig spennende.

(Ole Brumm)
Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar