Årsoversikt

søndag 23. juni 2019

Uke 25 2019 - Ferie er å ha ingenting å gjøre, og hele dagen å gjøre det på.

 Midtsommernatt.
Se dansen går!
Den som var tyve år!

Nils Collett Vogt

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Ferie er å ha ingenting å gjøre, og hele dagen å gjøre det på.

Det er neimen ikke lett å skulle blogge og være positiv
når jeg akkurat nå egentlig bare er irritert,
fordi jeg ikke finner flere ting jeg leter etter,
fordi jeg er trøtt, for alt jeg ikke får gjort, for så godt som alt akkurat nå.

Men - altså - denne uka har barna fått sommerferie,
Amanda har dratt på ferie sammen med bestemor til Spania,
Maia har fått sitt første karakterkort,
vi har feiret midtsommerkvelden i dag, og sommerfølelsen begynner å sette seg, 
selv om været ikke er det beste enda.

Mandag


Mamma kom fra Sula på mandag,
mens jeg og Maia var på tupperwareparty.
Amanda pakket og gjorde seg klar for sommerferie,
snakk om flink jente, som pakket en halv koffert,
og en lite sekk for 4 ukers ferie!

Tirsdag


Etter jobb og skole kjørte vi til Bergen,
for å handle litt til barna som skal på tur,
Amanda til Spania, og Maia til basecamp på fjellet,
og for å levere Amanda og bestemor på hotell,
der de tilbrakte natten før avreise neste dag.

Onsdag


Tidlig onsdag morgen dro Amanda og bestemor avsted,
og jeg fulgte spent med på oppdateringer.
Turen gikk veldig fint, og før jeg var ferdig på jobb,
var de vel fremme i varmen der nede,
mens vi her hjemme savnet dem, begge to.

Torsdag


Siste skoledag for Rune og Maia var torsdag.
På kvelden er det tradisjon med avslutningsfest,
med sanger av Jakob Sande,
underholdning fra alle barn på alle trinn,
og utdeling av årets karakterer - første gang for Maia!

Fredag


Uken avsluttet jeg med ny Bergenstur,
denne gang på veiledningsgruppe.
På veien hjem var det helt fullt på ferja,
jeg var bare glad at jeg kom med over fjorden,
for det stod altså 5 biler igjen på land da vi dro.

Lørdag


I går fikk Trond endelig puttet salt i bassenget,
etter at jeg fikk hentet 75 kg salt i Åsane på fredag.
Så nå kan snart bassengsesongen erklæres åpnet,
bare pumpene vil virke som de skal.
Og så koste vi oss, det var jo tross alt lørdag!

Søndag


Sankthansaften.
Jeg har tilbrakt en god del av dagen på syrommet.
Nå skal det nemlig bli kostymer til bilrebus neste helg.
Vi har vært på santhansfeiring på Solleibotn.
Og så holder vi på å pakke for Maia, som drar på tur i morgen tidlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar