Årsoversikt

søndag 9. juni 2019

Uke 23 2019 - En ulykke kommer sjelden alene.

Se gresset er vått,
men solen gjør godt,
og tidlig, tidlig er det på sommer'n,
men rop på høsten, så kommer'n.

Bjørnstjerne Bjørnson

Foto: Brita W. Hjønnevåg
En ulykke kommer sjelden alene.

Nå lurer jeg litt på hvor i all verden det blir av sommeren.
Vi er jo snart midtveis i juni,
og likevel er det ikke mye til sommervær for tiden,
bortsett fra torsdag, da var det i det minste varmt, selv om det tordnet.

Denne uka tror jeg vi har kjent litt på Murphy's lov;
"Alt som kan gå galt, vil gå galt".
For så snart vi hadde fått "ny" oppvaskmaskin i hus,
så røyk like godt varmtvannstanken.
Så nå begynner vi å bli rimelig klare for å begynne å bygge nytt hus.

Mandag


Uka startet jo bra, til tross for at det var mandag.
Trond fikk henta "ny" oppvaskmaskin på vei hjem fra jobb,
vi fikk besøk av mamma/bestemor,
som kom med det vi hadde glemt igjen i Arna i helga,
og alt så ut til å ordne seg.

Tirsdag


Rune og Trond var på skyteøvelse,
og fikk selskap av disse firbeinte på tur.
Hjemme vasket og ryddet jeg kjøkkenet.
Mens jeg holdt på med det, forsvant plutselig varmtvannet,
for en ulykke kommer jo sjelden alene.

Onsdag


Med litt instruks tok Trond turen i kjelleren etter jobb,
og forsøkte å finne ut av om varmtvannet kunne bli lurt frem
med nullstilling og omstilling.
Vi håpte på at det skulle bli varmt vann i krana igjen,
og en stund så det i alle fall ut til å bli en lunk.

Torsdag


Med en eneste sommerdag denne uka,
var det bare å nyte ettermiddagen med finværet,
med pølser stekt på engangsgrill til middag.
Så fant vi frem svømmebassenget og begynte på montering,
før jeg tok en noe kald dusj på kvelden.

Fredag


Rune var bestemt på at det var tid for montering av basseng,
så da var det bare å sette igang.
Og bassenget kom da opp, med alle reservedeler på plass.
Men fiberfix-tapen jeg hadde kjøpt for å fikse revnen på kanten,
den fungerte dårlig, så nå funderer vi på hvordan vi skal fikse det.

Lørdag


Pinsehelgen har vi aller mest brukt til å slappe av.
Ikke Maia, da, som var i Bergen i går og gikk i Pride-parade.
Jeg og Trond monterte hyller på kjøkkenet,
så nå har barna fått seg frokoststasjon,
og vi har fått mer oppbevaringsplass.

Søndag


I dag har vært en daff dag.
Men jeg har da fått reparert endel hull i bamsene til Rune.
Vi har fortsatt ikke varmtvann,
men oppvaskmaskina virker nå, i alle fall,
så vi får håper det blir med de to "ulykkene" for denne gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar