Årsoversikt

søndag 16. juni 2019

Uke 24 2019 - Gjøken varsler sommer, svalen varsler en solrik dag.

Himmel og holmer.
En sommerdag gryr.
De stengrå koller,
det hvite fyr...
Bølger, bølger mot strand -
Verden i gyllen brann!
O, eventyr!

Rolf Hiorth-Schøyen

Foto: Brita W. Hjønnevåg
Gjøken varsler sommer, svalen varsler en solrik dag.

Endelig, endelig, kom det en sommerdag i går.
Deilig sol og liv på kaia med kaidag,
livet blir nesten ikke bedre enn det er på sånne dager.
Men la meg ikke være en gjøk, og varsle at sommeren er her.

Uka har gått fra en flott musikkopplevelse mandag,
via travle dager på vakt og utekontor,
til helg med nattevakt på legevakten.
Og innimellom all jobbinga, så har vi kost oss litt også,
for når svalen (Yr) varsler en solrik dag, må en bare kaste seg rundt, og nyte.

Mandag


En uke som starter med en fridag er vel aldri feil.
Andre pinsedag betydde konsert i Bergen for meg og Trond.
Her hjemme ble varmtvannstanken byttet av Sven-Roger og Rolf,
og barna fikk en flott kveld hos Belinda,
som til og med ordnet pizzasnurrer til tirsdagslunsj for hele familien.

Tirsdag


Neste vår har vi konfirmant her i hus, 
og tirsdag var det tid for første informasjonsmøte.
Maia har vært litt skeptisk,
men etter møtet tirsdag var hun mer positiv til det hele.
Det er bra, for mammaen er veldig entusiastisk.

Onsdag


Maia startet onsdagen med frokost hos bursdagsbarnet Linn.
På veien til skolen tok hun dette kule bildet,
av en måke som så ut til å være plantet i verandakassen.
Jeg var på utekontor på Byrknes,
det hører med når det er vaktuke.

Torsdag


Denne uka var det avslutning for kulturskolen tirsdag,
så barna var ikke på kulturskole på torsdag.
Men bueskytingen holder stand,
og siden Trond er med og leder øvelsene,
så var han og Maia på bueskyting på torsdag som vanlig.

Fredag


Maia hadde matte-tentamen fredag,
så klassen fikk litt tidligere helg enn til vanlig.
Da blir det tid til litt tøys utenfor butikken.
Jeg tror jeg hadde blitt litt skremt av denne søppelkassen,
men så hadde jeg nok fått meg en god latter.

Lørdag


I går var det altså en deilig sommerdag,
med kaidag og god stemning her i Eivindvik.
Endelig litt sol og varme, det gjorde godt, og måtte nytes.
Og deretter var det nattevakt på legevakten for meg,
sånn er det, noen må ha vakt også en lørdagsnatt.

Søndag


På veien hjem i morges regnet det godt,
og jeg tenkte at sommeren var dratt igjen for denne gang.
Men etter noen timers søvn,
så våknet jeg til ganske så greit vær i dag også.
Så kanskje er det håp om at sommeren faktisk snart er her?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar