Årsoversikt

søndag 14. april 2019

Uke 15 2019 - Jula varer helt til påske.

Jeg velger meg april
I den det gamle faller,
i den det ny får feste;
det volder litt rabalder,-
dog fred er ei det beste,
men at man noe vil.

Jeg velger meg april,
fordi den stormer, feier,
fordi den smiler, smelter,
fordi den evner eier,
fordi den krefter velter,-
i den blir somren til!

Bjørnstjerne Bjørnson

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Jula varer helt til påske.

I dag er det palmesøndag, så dermed er påsken i gang for i år.
Her i hus henger fortsatt noen av julegardinene oppe,
og på gangen oppe står det visst fortsatt et juletre.
Så her i hus varer i alle fall jula helt til påske.

Denne uka har det vært mye jobb for min del, med vaktuke i Gulen,
og med legevakt torsdag ettermiddag, så holder det.
Været har vært fint, men det er fortsatt kaldt,
så selv om sommeren blir til i april,
så er det viktig å kle seg godt, så en ikke blir syk!

Mandag


Jeg var på utekontor i Brekke, travel dag.
Rune kom hjem fra skolen med pakke til mamma og pappa.
Inni pakken (som måtte åpnes så fort vi var hjemme)
var denne fine lysestaken.
Stolt gutt som hadde malt den helt selv!

Tirsdag


Trond var på foto-jakt i Eivindvik på tirsdag,
og kom hjem med mange flotte bilder, blant annet dette.
Det våres, og det blir stadig mer grønt rundt oss.
På kvelden var vi i ungdomshuset med revygruppa,
nå går det fort fremover mot premiere 16. mai!

Onsdag


Utekontor på Byrknes på onsdag i vaktuka.
Dette var siste gang før juni av forskjellige årsaker.
Vel hjemme møter denne jenta meg fra vinduskarmen,
favorittstedet hennes for å følge med på alt som skjer utenfor.
Ettermiddagen var daff etter tre travle dager.

Torsdag


Torsdag var jeg på jobb. 
Først på kontoret i Eivindvik, deretter rett til Knarvik,
og legevakt resten av ettermiddagen og kvelden.
Trond hadde en dag der alt skar seg,
mens barna spilte minikonsert med kulturskolen på ettermiddagen.

Fredag


Snille Anita tok vakt for meg fredag,
slik at jeg fikk en litt roligere dag etter torsdagens pes.
Nydelig vær var det, og flott utsikt har jeg.
På kvelden var det tid for første leseprøve
til årets revy - det er spennende tider fremover.

Lørdag


Rune dro avsted på påskeferie til Bestemor.
Tøffe gutten tok båten alene til Ytre Sula,
der han nok koser seg skikkelig.
Vi andre var på kafe av og te, Trond og jeg var på Syrisk fest,
og så hadde vi koselig besøk av Ronny på kvelden.

Søndag


I kveld har vi spilt spill,
noe Amanda har spurt om vi kan gjøre hele uka.
Det er palmesøndag, og påsken er i gang.
Vi har pynta litt i hus, i alle fall lagt på gul duk.
Den passet godt sammen med julegardinene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar