Årsoversikt

søndag 7. april 2019

Uke 14 2019 - Lykken pleier å snu seg snart, aprilvær er av samme art.

Ved morgen og ved aftentid
da luer jo Guds himmel blid
i glans og gyllenrøde.
Merk det, min sjel! O, kunde du
med andakts flammer i din hu
på samme måte gløde.

Jørgen Moe

Foto: Maia W. Hjønnevåg
Lykken pleier å snu seg snart, aprilvær er av samme art.

Nå har ikke lykken snudd her i hus, altså. 
La meg nå bare gjøre det helt klart - vi har det bra.
Men været, det snur rett som det er.
Fra frost på mandag morgen til sommerfølelse nå i helga.

Uken startet med første april, og aprilsnarr. 
Jeg tror ikke på noe som noen sier denne dagen.
Men jeg kom meg da gjennom dagen. Og uka.
Og så har vi hatt en fin helg, med fest og feiring i går,
og koselig besøk i dag i godværet.

Mandag


Aprilsnarr!
Jeg tok visst ingen bilder på mandag, jeg.
Og Trond oppdaget at han hadde knust kameraet på mobilen sin.
Men han fortalte meg det først på tirsdag,
for han vet at jeg ikke tror på noe som helst denne dagen.

Tirsdag


Ukens andre dag gikk i ett for min del.
Først med veksling mellom møter og konsultasjoner på jobb,
deretter sove noen timer, 
så en kjapp restemiddag,
før jeg dro til Knarvik for en natt på legevakten.

Onsdag


Jeg fant en artikkel om at det var helse i å reise på ferie med venninner.
Mona og jeg tullet litt med at vi skulle dratt
tilbake til Kreta, der vi var på en superfin ferie for mange år siden.
Så da dataen min viste meg dette bildet fra Hellas,
måtte jeg nesten tro at det var et tegn.

Torsdag


Amanda hadde besøk av Malin etter skolen på torsdag.
De to koste seg med å lage mange,
mange, mange, nabbiperlefigurer.
Så da Katrine kom for å hente Malin,
måtte hun fint vente mens jeg strøk perlefigurer i fleng.

Fredag


Elevfri dag på skolen, men vi voksne var på jobb.
Da er det bra at barna er blitt så store at de klarer seg.
Været var nydelig på fredag,
så det var nesten for gale å være på jobb.
Og så var Maia på disko på Byrknes på kvelden.

Lørdag


I går var en nydelig dag, med deilig vær og fri.
På kvelden var Trond og jeg i disko-bursdagsfest,
for Belina og Stine, som begge fyller rundt år i vår.
En fantastisk fin og morsom kveld,
med utrolig mange fine og fantasifulle disko-kostymer!

Søndag


Været har vært nydelig også i dag,
på bildet her er det sollyset som reflekteres i Maias paljett-pute.
Runar og co kom innom på kaffebesøk,
og jammen fikk de kake også, takket være Amanda.
En fin og rolig avslutning på en fin våruke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar