Årsoversikt

søndag 12. februar 2017

Uke 6 2017 - "Fifty shades" (eller i alle fall en fire-fem shades) av en mor

You might have a mom, she might be the bomb
But ain't nobody got a mom like mine
Her love's 'til the end, she's my best friend
Ain't nobody got a mom like mine

See we go way back, oh, I remember
All the times that I cried, she made me feel better
She loving me, loving me, loving me, loving me, love
She love me like nobody else
I'm telling you, telling you, telling you, telling you all
She taught me how to love myself

Fra Helleland, der Trond har vært skuespiller i musikkvideo denne helgen.
Gud kan ikke være overalt. Derfor skapte han moren.

Så var en ny helg til ende og en ny uke over for denne gang. Vi har hatt en fin uke, for det første har alle holdt seg friske, for det andre har Trond ikke hatt ettermiddagsuke, og for det tredje, og alle beste, har vi hatt kjempekjekt besøk i helgen av mitt kjære søskenbarn, Anne, og datteren hennes, Elida. Det er jammen mange ting å være glade for på en gang!

Som om det ikke var nok, så har det altså vært morsdag i dag. Selv om Trond hadde helt glemt bort morsdagen, så har barna ordnet opp, og stilt med frokost på senga og morsdagskort, både til meg, og til Anne, som var på besøk i dag, for mødre, de skulle det gjøres stas på i dag!


Siden vi skulle ha besøk i helgen, så burde jeg jo ha brukt ettermiddagene mine denne uka til å forsøke å få orden i hus og hjem, men tenk, så slo sydilla inn (det begynte søndag ettermiddag), og dermed ble det mer søm av ny, sølvgrå, kjole til meg selv enn det ble husrydding. Men, men, jeg tenker at det er god mulighet for at kjolen min varer litt lengre enn et ryddig hus hadde gjort, så kanskje er ikke prioriteringen min helt på bærtur likevel?


Tirsdag ettermiddag var jeg på teaterøvelse, Trond var på øvelse både mandag og tirsdag. Billettene til årets revy: "Jakten på....?" er nå lagt ut, og det er bare å kjøpe seg billett, for jeg har god tro på at årets revy blir minst like bra som tidligere år. Vi er nå inne i den perioden av øvelsestiden der kostymer og roller begynner å falle på plass. Her hjemme er vi i den perioden der alle går og nynner på revysanger, ja, barna her i hus kan allerede de fleste tekstene ganske så godt.


Onsdag ettermiddag tilbrakte jeg også litt tid bak symaskinene, ja, i flertall, for jeg byttet mellom overlock-maskinen jeg fikk til jul fra Trond, og den "gamle" maskinen min, for å gjøre ferdig kjolen som jeg skulle ha på kinopremiere på fredag kveld. Det er kanskje i overkant sprøtt å sy ny kjole til kinopremiere, men så har jeg tenkt at det er greit med en ny kjole også til andre anledninger som skulle komme til å dukke opp i løpet av året. Denne kule nåleputa til å feste på armen fikk jeg til jul av mamma, hun har laget den selv, så da vet du hvor min interesse for søm har sitt opphav.


Torsdag kveld var vi igjen på øvelse til revy, det går litt i ett med øvelser for tiden, men slik må det bli, hvis produktet skal bli tipp-topp, og det vil vi jo! Torsdagens øvelse var det øvelse på sang og dans, og vi ble ganske slitne. På vei hjem tok jeg bilde av kino-plakaten for fredagens filmpremiere, noe jeg hadde gledet meg til hele uken, egentlig.


Og så ble det fredag, og helg, og vi fikk besøk helt fra Trondheim. Huset ble nok aldri helt ryddig, men det klarte de nok å leve med . På kvelden var Anne med Trond og meg på premiere-fest, og vi koste oss skikkelig. Jeg syntes det er så kjekt at kommunen tar initiativ til å gjøre noe annerledes og gøy i forbindelse med kinopremiere, med "goodiebags" og salg av "prosecco", så måtte det jo bare bli skikkelig premierefølelse! Dette må vi gjøre flere ganger!


Lørdagen koste jeg meg hjemme, dagen begynte jeg med å sy kostyme til Trond, som skulle på musikkvideoinnspilling, før han dro avsted til det. Anne ble fort Snøball sin favoritt, for hun tok henne med ut på lang løpetur, noe vårt firbente familiemedlem vet å sette pris på. Og så tok hun med seg alle barna ut på sykkeltur til lekeplassene i sentrum, så jeg fikk masse tid hjemme i ro og fred. 

På kvelden koste vi oss med pizza, og så lørdagskos, med sjokolade helt fra Trondheim og Nidar, og så frukt (vi må jo ha et "sunt" alibi), og chips og litt til. Vi hadde besøk av Åse, Tom og Perro også, og satt og pratet og koste oss til seint på natta. Så kjekt med besøk!


I dag har det vært morsdag, og jeg fikk starte dagen med frokost på senga, og flotte morsdagskort fra barna. Rune hadde, for første gang, skrevet på kortet helt alene, og slo til med egenskrevet kort også til Anne, så jeg blir helt imponert over gutten min. Maia og Amanda hadde også laget flotte kort med mange fine ord til en mamma som håper hun klarer å leve opp til alt det fine de skrev.

Besøket vårt har reist hjem i dag, jeg og Amanda kjørte dem til toget i Egersund, og de har for lengst kommet seg vel hjem til Trondheim. På hjemvei ringte vil til min mamma, som fortsatt er i Spania, og fikk gratulert også henne med morsdagen. Og så har barna fått være med tante Åse på kino og se den nye Lego Batman-filmen, som falt i smak hos barna, i alle fall. Alt i alt har vi hatt en fin søndag, og en fin morsdag. Og Trond har fått gjøre seg ferdig med musikkvideo-innspilling, så akkurat nå har vi han hjemme også. Men det varer nok ikke så lenge, for neste uke er det ettermiddagsuke igjen, og dermed er det lite vi ser til han de neste fem dagene. 

Men det går nok bra, for Gud skapte jo moren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar