Årsoversikt

tirsdag 14. februar 2017

En dag i mitt liv i bilder - Februar 2017

Min Valentinsdag.

14. februar er en fin dag, synes nå jeg, og tenkte det måtte jo være en fin dag å dokumentere med bilder i denne måneden. Og det har det jo vært, det har også vært en ganske så travel dag, som bildene kanskje viser. 


Dagens første bilde ble av Snøball, som hadde funnet ut at Olaf-kostymet til Rune var en ganske så perfekt hundeseng. Kostymet ble dratt inn i stua på lørdag, og har, merkelig nok, endt opp på gulvet her. Vel, nå vet jeg i alle fall hvordan jeg syr en hundeseng.


Parkeringsplassen på jobb var nokså full av biler i dag tidlig. Da er det så gøy å se en sånn mer eller mindre "perfekt" parkering. Nå er det mulig at bilen ble parkert slik fordi noen andre stod "skeivt" fra tidligere, men jammen er det bra jobba å treffe midt på den hvite (dog noe blasse) stripa. Og nei, det er ikke min bil.


Halv ti var det tid for visitt. Jeg hadde fortsatt på sølvfarget neglelakk fra fredagens kinopremiere, men enhver lege med respekt for seg selv har da vel neglelakkfjerner og bomullspads tilgjengelig på kontoret for å fjerne slike glemte fadeser?


I dag var det første dag av årets første hjertekurs, ganske så passende å undervise om hjertet på valentinsdagen, syntes jeg.


Etter at jeg var ferdig å undervise på kurs, var det tid for lunsj. Frokosten hadde jeg heller ikke kommet igang med (havregrøten), så da ble det både frokost og lunsj på en gang.


Da jeg åpnet nistepakken som min kjære mann hadde laget til meg, dukket det opp en liten kjærlighetserklæring fra han til meg. Så heldig jeg er, som har en sånn mann!


Etter lunsj var det på tide å trykke litt på pc-en, dokumentasjon er og blir viktig i min verden.


Og deretter var det kurvevisitt, med gjennomgang av blodprøvesvar, kurve og spørsmål som har kommet opp i løpet av dagen. Litt påfyll av kaffe måtte til, og det var ikke dagens første kopp, nei.


Deretter var det tid for møte for å planlegge neste LMS-kurs vi skal ha, diabeteskurs denne gangen.


Etter endt arbeidsdag er det bare å komme seg ut av den hvite pysjen, og skifte tilbake til egne klær, før jeg kan kjøre hjemover. Trond er på ettermiddag denne uka, så det gjelder å rekke hjem til barnas ettermiddagsaktiviteter.


I dag var det rett av sted på fotballtrening sammen med Rune. I to plussgrader var det veldig smart av meg å ta med varmedressen min. Jeg var god og varm der jeg satt. Det gjelder å stille forberedt!


Etter en time på fotballbanen var jeg så vidt innom hjemme. Barna overrasket meg med blomster fra dem og Trond, og så Valentinskort fra Trond med gave til meg. Jeg kastet i meg middagen før jeg sprang videre til kveldens revyøvelse.


Vi øver og står i, og om du lurer på hva det skal bli av denne pappen, så må du nok komme på revy i begynnelsen av mars!


I dag var det sangøvelse, det tar på med både sang og bevegelser som skal øves inn. Men det blir så kult når alt sitter som det skal!


På vei hjem fra revyøvelse var jeg innom butikken og handlet litt "Trond-er-på-ettermiddag-på-Valentinsdagen-trøste-kos" til meg selv. Og så ble det en liten ting til Trond, siden jeg, for n-te gang, ikke har klart å få ordnet noe annen valentinsgave til mannen min.


Vel hjemme tok jeg rett og slett en pust i bakken (etter å ha ryddet stuebordet), med et glass zero, en kopp kaffi, og litt annen kos. Snille svigermor, som hadde passet barna mens jeg var på øvelse, fikk også kaffe og kos.


Mens jeg har ventet på at Trond skulle komme hjem, har jeg tegnet litt mønster til kostymer til revyen. Dette skal bli en bluse av noe slag, tror jeg. Det er gøy å sy kostymer, for da gjør det ikke noe om det ikke blir helt perfekt.


Da var mannen kommet hjem, det vanket kake og melkehjerter til han på Valentinsdagen.
En fin slutt på en fin, men noe travel dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar