Årsoversikt

søndag 29. november 2020

Uke 48 2020 - Endelig adventstid og besøk fra Nisseland!

Illustrasjon: Maia

 Endelig adventstid og besøk fra Nisseland!

Tenk, så var vi kommet til første søndag i advent i 2020.
Etter et år som på ingen måte ble som noen hadde tenkt,
så er det deilig å endelig være kommet til adventstiden - 
"The most wonderful time of the year!"

Rune har ventet hele uka på at nissene "våre" skulle komme,
og tenk, i dag kom de altså, endelig, helt fra Nisseland.
Det tror jeg var en deilig avslutning på en uke med venting.
Men så er det vel det "advent" betyr - ventetid, stemmer ikke det?

Og da blir det "dobbelt-blogging" i tiden fremover,
for når nissene er kommet, da blir det adventsblogg!

23. november - Klemetsmesse. Båtsok.

Foto: meg selv

Uken startet med avspasering for å følge mamma til undersøkelse i Bergen.
Der benyttet jeg anledningen til å handle pakke-kalender-gaver til barna,
som var tilbake på skolen, alle tre, etter karantene sist uke.

24. november - Celebrate Your Unique Talent Day

Foto: Trond og meg selv

Trond har hatt nok en uke med "grøfte-arbeid", fysisk tungt og slitsomt.
Da var det greit å komme hjem og oppdage at han hadde fått pakke,
med signert CD fra "Imperial child".

25. november - Internasjonal dag mot kvinnevold. Karenmesse.

Foto: meg selv

Det er koselig med litt julestemning på kontoret også.
Jeg var på "synfaring" på Dalsøyra Bu og Omsorgsenter etter jobb.
Og så ble Åses kalender ferdig pakket til sending.

26. november - Thanksgiving

Foto: meg selv og Trond

Torsdag var det Thanksgiving i USA, og littegrann her i hus.
Trond hadde funnet kalkunfilet, og da ble det kalkunmiddag.
Deilig var det, i alle fall, om det ble sen middag også denne dagen.

27. november - Black Friday

Foto: Trond og meg selv

Det ble ikke mye til Black Friday handling på oss på fredag,
siden vi begge var på jobb med full fart på alle fronter.
På kvelden så vi på serie sammen med Maia.

28. november - International Aura Awareness Day

Foto: Trond og meg selv

Jeg var ikke i form i går, og tilbrakte formiddagen på sofaen,
mens jeg funderte på det ulogiske i skiskyting, som mamma så på.
På kvelden var det Maskorama og kylling Quesedillas på menyen.

29. november - 1. søndag i advent. Chocolates Day.

Foto: Trond og meg selv

I dag fikk vi besøk fra Nisseland, og så har vi pyntet med adventsstjerner.
Vi har vært på tenning av julegran på Prestekaia, sett film,
og så har vi tatt en kikk på Pepperkakebygda. 

Ukens kreative fra Amanda

Foto: meg selv

Amanda er fortsatt i julemodus, og har bakt både på skolen og hjemme.
På skolen ble det flotte og kreative pepperkaker.
Her hjemme har hun bakt "Sugar Cookies" i kveld.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Gang Beasts på PS4


"Det er et spill der det kan være opp til fire personer, og online opp til åtte.
Målet er å bli sistemann som er der. Du skal prøve å hive hverandre enten av,
eller drukne eller drepe de andre personene. På en morsom måte.
Det er andre moduser, som "Wave", som er en "NPC", og fotballmodus,
der du skal score mål, og "gang", der jeg tror du er på lag med en annen person."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: meg selv

Denne uka har Snøball slappet mye av, ser det ut til.
Og så har hun vært cookie-tyv da hun fikk være alene i stua en liten stund.

Ukens Ole Brumm

Nøff mente at de burde ha en Grunn for å gå og hilse på alle sammen,
som for eksempel å lete etter Lillebill eller Orkanisere en Eksposisjon.
Så hvis Brumm kanskje kunne finne på noe?
Det kunne han.
"Vi går fordi det er torsdag," sa Brumm.
"Vi vil gå og ønske dem alle sammen en
Riktig Gledelig Torsdag. Kom, Nøff!"

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar