Årsoversikt

søndag 22. november 2020

Uke 47 2020 - Tenåringsbursdag i karantene

Illustrasjon: Maia
 
Tenåringsbursdag i karantene

Denne uken kom endelig dagen Amanda har ventet på
- hun fylte 13 år, og ble tenåring. Hurra for Amanda!
Selv om det er korona hadde hun planlagt en liten bursdagsfeiring,
men så havnet hun og Maia i karantene som nærkontakter, med hjemmeskole.

Dermed kunne det ikke bli noe bursdagsbesøk likevel,
Amanda var trist og lei seg, men sånn var det jo bare.
Men så fant jeg på at hun kunne ha "teams-bursdag",
da gikk det ikke lenge før 4 venninner var invitert til feiring likevel.

Feiring via Teams gikk fint - selv om hun ønsker seg en ekstra fest,
og vi er nå foreldre til to tenåringsdøtre, noe som fortsatt går veldig bra!

16. november - Den internasjonale toleransedagen

Foto: meg selv

Jeg har hatt vaktuke, og startet uka med munnbind på utekontor i Brekke.
Trond måtte være hjemme fra jobb på grunn av jentenes karantene.
Vi spiste makaroni til middag og koste oss med The Mandalorian.

17. november - Amandas fødselsdag. The Little Mermaid Day.

Foto: Trond og meg selv

Bursdagen startet med frokost og gaver på senga for Amanda.
Jeg kjørte rundt med popcorn, muffins og brus til gjestene,
og så koste de seg med film via "Teams", et greit alternativ når det først ble slik.

18. november - Married to a Scorpio support day

Foto: Trond og meg selv

Onsdag var jeg på utekontor på Byrknes - med systemproblemer.
Trond skulle tømme musefellene i garasjen.
Resultat: garasjedør vs. musejeger 1 - 0.

19. november - Verdens minnedag for ofre for trafikkulykker. Mannedagen.

Foto: Trond og meg selv

Vinteren kom natt til torsdag, med kraftig vind og surt vær.
Jeg fikk til slutt hjelp av Trond slik at vinduet nå er lukket.
På kvelden koste vi oss med kakao med krem og marshmallows.

20. november - FN's internasjonale barnedag

Foto: meg selv

Litt julestemning på jobb er vel lov i disse tider?
Vi koste oss med spa-aften, ost og kjeks,
og film som Maia valgte etter å ha lest boka filmen er basert på.

21. november - Marioffer. World Television Day.

Foto: Trond og meg selv

I går hadde vi en rolig familiedag. Mamma så på sport mens jeg slappet av.
Trond fikk skilt fra Belinda - teksten var hans ide.
Vi heia på Andreas i Skal vi Danse, og var selvsagt veldig fornøyd!

22. november - Åse sin bursdag. Go for a ride Day

Foto: meg selv

I dag fyller min kjære søster 49 år, hipp hurra for henne!
Amanda og jeg har fjernet stingene fra Runes hode i dag,
han var veldig klar for å få tatt stingene ut.

Ukens kreative fra Amanda


Så fort Amandas fødselsdag var overstått, var hun i julestemning.
Onsdag ble derfor rommet hennes julepyntet på høyt nivå.
Til og med badeendene på bildet har fått på nisseluer!

Ukens Spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Life is a Game på mobilapp


"Spillet handler om at du enten er gutt eller jente og du skal leve et liv.
Du begynner med en baby, du skal ta babyflasker, som gjør deg glad.
Når du er ferdig med det, er du i barnehagen. Du kan få deg katt eller hund.
Du får velge en hobby. Fotball, spille instrument eller male. 
Det er en haug av fag på skolen. Du må prøve å ta imot alt. Du kan ha venner.
Så får du deg jobb, og skal få nok penger til å kjøpe blomster,
så kan du forlove deg, kjøpe deg bil eller ta buss. 
Du kan bli gift, det kan være du får en baby eller ikke. 
Du kan kjøpe et hus, det er en klokke som tar ned gladheten din."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Trond

Snøball var lykkelig da det kom snø denne uka. 
Hun sprang lykkelig rundt i hagen og storkoste seg med å leke i snøen.

Ukens Ole Brumm

Så kald det
ER - tiddeli bom.
Jeg kjenner det
HER - tiddeli bom,
kjenner det på mine
TÆR - tiddeli bom og huttemei tu.

Slik sang Ole Brumm sangen, og han syntes selv
at det var den beste måte å synge den på.
Da han var ferdig, ventet han at Nøff skulle si at
av alle Friluftssanger om Snøvær han hadde hørt,
var dette den aller beste.
Og etter at Nasse Nøff hadde tenkt grundig over saken, sa han alvorlig:
"Brumm, det er enda mer på ørene enn på tærne."

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar