Årsoversikt

søndag 5. april 2020

Uke 14 2020 - Aprilsnarr!

Illustrasjon: Maia
Aprilsnarr!

Denne uka har vi altså begitt oss inn i april måned,
selv om det har føltes litt som en eneste stor aprilsnarr,
i og med at vi nesten har hatt mer snø denne uka,
enn vi har hatt så langt i vinter. April narrer oss!

La det bare være klart: jeg er ikke spesielt glad i 1. april.
Jeg går rett på de fleste aprilsnarrer, og er veldig dårlig på å narre andre.
Jeg var derfor litt bekymret da jeg innså at jeg skulle ha hjemmekontor den dagen,
og det med rette, for Amanda brukte altså en god del av dagen på å narre meg.

Men jeg overlevde dagn også i år, så det går bra.
Og med april kom også påsken, vi får bare håpe det ikke er en aprilsnarr, det også.

30. mars - Virtual Vacation Day

Foto: meg selv
Jeg startet uka med hjemmekontor, barna hadde hjemmeskole.
Det er vel lov å gjøre det litt koselig likevel?
Så da ble det rosa uke i stua denne uka.

31. mars - Transsynlighetsdagen

Foto: Trond
Trond var hjemme med barna på tirsdag, mens jeg var på jobb.
På ettermiddagen gikk vi en fin tur her i lokalområdet.
Det gjorde godt for alle å komme seg ut i frisk luft.

1. april - Aprilsnarr.

Foto: meg selv
Amanda hadde det veldig morsomt med å narre med på onsdag.
Ikke bare fant jeg den ene mobilen pakket inn i gavebånd;
den andre mobilen hadde blitt stilt om til russisk språk, til min store frustrasjon.

2. april - Verdens autismedag

Foto: meg selv
Kulturskolen ville avlyse påskekonserten i år,
men så kom noen på at vi kunne jo ha "Teams"-konsert.
Så da fikk barna likevel vise frem hva de har lært til de andre.

3. april - Zara sin bursdag. World Party Day

Foto: meg selv
Av smittevernårsaker har jeg hatt mye hjemmekontor i det siste.
Det er ikke bare kos, når en skal dele oppmerksomheten mellom flere.
Men det er jo kos når Snøball vil fungere som leggvarmer.

4. april - International Pillow Fight Day

Foto: meg selv
Denne uka hadde Maia i oppgave i mat og helse å bake noe.
Derfor ble det red velvet cupcakes til brunsj på lørdag.
På kvelden så vi film: Jurassic World. Terningkast 5.

5. april - Palmesøndag

Foto: meg selv
Det er blitt litt påskesteming i stua, med nye gule duker, og litt pynt.
Mulig det ikke hjelper så veldig på stemningen å se julefilm.
Men "Last Christmas" var bra, likevel. Terningkast 4 pluss.

Ukens kreative fra Amanda


I dag har Amanda forsøkt seg på tegnebrett og tegning på data.
Hun har brukt en app på mobilen som ga henne en oppgave for hvem og hva.
Og så har hun lånt Maias tegnebrett og tegnet i vei.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Just Dance 2018 på Nintendo Switch


"Spillet handler om at du skal danse, til rytmen, og prøve å få mest poeng.
Du skal gjøre alle "movsene", og du kan gjøre det dårlig eller bra.
Du kan gjøre det alene, prøv å få den beste scoren du kan få.
Du må ha kontrolleren i hånden, og ha på "strapsene", så den ikke faller av."

Terningkast: 6 (Den er faktisk bra, jeg synes det er gøy.)

Ukens Snøball

Foto: Trond
Når du skal lese, er det greit med en bokstøtte.
Har du en hund i livet ditt, så har du en lett tilgjengelig.

Ukens Ole Brumm

"Jeg burde kanskje nevne det," sa Brumm
da de gikk nedover mot strandkanten på øya.
"at det ikke er en helt alminnelig båt.
Noen ganger er den en Båt, og noen ganger er det snarere en Ulykke.
Det kommer an på."
"Kommer an på hva?"
"På om jeg er på toppen av den eller under den."

(Ole Brumm)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar