Årsoversikt

søndag 28. juli 2019

Uke 30 2019 - Når man snakker om sola, så skinner den.

Det ligner en salig salme
som synger om livets vei:
Her kan vi komme hverandre
imøte, mitt barn og jeg.
Jeg kommer fra vinterveier
og hun fra sin første vår.
Men her er det bare sommer
så langt som stiene går.

Gunnar Reiss-Andersen

Foto: Maia W. Hjønnevåg
Når man snakker om sola, så skinner den.

Ja, for sola skinner, den, hele tiden,
bare at i slutten av uka har det vært fint lite skyer mellom oss og sola.
Det er jo deilig, det, jeg skal ikke klage,
men det har jammen vært varmt nok de siste dagene.

Fredag startet ferien for Trond og meg,
så nå prøver jeg å blogge hver dag i feriebloggen vår.
Denne uka har vi endelig bestilt - og fått, interrailbilletter,
så nå drar vi snart på sommerferie rundt i Europa.
Det håper vi blir skikkelig gøy!

Mandag


Jeg har hatt vakt denne uka.
Da jeg kom hjem fra jobb mandag,
møtte Amanda meg i døra med et "Jeg kjeder meg",
så da foreslo jeg at vi skulle sette opp telt.
Dermed ble det telttur i hagen for Amanda og Rune.

Tirsdag


Jeg er håpløst flink til å utsette ting til siste liten.
Så dermed satt jeg og booket billetter til interrail tirsdag kveld,
og innså at det var 6-9 dagers leveringstid med post.
Men jeg tok nå sjansen, og bestilte dem likevel,
så tenkte vi at vi får vente med å reise til de kommer.

Onsdag


Jeg foreslo at vi skulle grille til middag,
siden solen var kommer frem,
men så begynte det å regne.
Så da satte vi opp paviljongen som har stått uåpnet i garasjen i 3-4 år.
Myggnetting hadde vi, til og med.

Torsdag


Med både telt og paviljong i hagen,
og svømmebasseng og solsenger,
så har vi laget oss vårt eget lille sommerparadis.
Så selv om ferien ikke startet før fredag,
var sommerstemningen på plass allerede torsdag i godværet.

Fredag


Ja, så kom interrailbillettene våre altså fram
etter bare 3 dager postgang likevel.
Så nå er vi klare for å dra avsted,
men først må vi pakke litt,
og før det må jeg visst vaske litt klær.

Lørdag


Ferieblogg 27. juli

I går startet jeg å blogge i feriebloggen.
Vi hadde en rolig dag hjemme i Eivindvik.
Maia startet sommerjobb i Tveita,
så vi tok oss en tur dit og spiste is.

Søndag


Ferieblogg 28. juli

I dag har vi vært på besøk i "Bøe sommarland",
og feiret Dortheas 12-årsdag.
Bestemor har kommet til Eivindvik,
så nå er interrail-gjengen samlet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar