Årsoversikt

søndag 14. juli 2019

Uke 28 2019 - Gresset er grønt nok på vår side av gjerdet når vi bare husker å vanne det

Når livet ligger som solblank fjord,
og vennlige alfers skare
følger med sang min snekkes spor,
da er det vel deilig å fare.

Johan Bøgh

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Gresset er grønt nok på vår side av gjerdet når vi bare husker å vanne det.

Endelig kom det litt sommer!
En deilig uke har vi hatt, med sol og sommer,
det gjør godt for kropp og sjel,
og for barna, som begynte å få brakkesyke her.

Med alt det fine været måtte jo grilling på menyen,
og siden Trond var på jobb, måtte jeg være litt Pippi,
og klare noe jeg aldri har gjort før.
Livet har vært godt, og gresset er grønt,
selv om vi ikke er særlig flinke til å vanne det.

Mandag


I tillegg til å mestre grilling denne uka,
har Snøball endelig blitt ferdig med sommerklippen,
nå er pelsen kort og fin,
og klar for resten av sommeren.
Det blir en del pels når det har gått litt tid siden sist ørene ble stelt.

Tirsdag


Siden sola endelig viste seg frem på tirsdag,
så ville Rune og jeg grille pølser til middag.
Siden Trond var på jobb,
fant jeg ut at jeg fikk forsøke meg på grilling selv.
Det hadde jeg aldri gjort, så det fikk jeg helt sikkert til.

Onsdag


Siden det gikk så bra med grillinga på tirsdag,
så kasta jeg meg bare ut i det igjen dagen etter.
Denne gangen ble det både burgere, pølser og bakte poteter.
Og siden det var en hel gjeng på besøk i hagen,
så var det godt at vi hadde nok mat.

Torsdag


På ukens fjerde dag var det endelig varmt nok i bassenget
til at Rune fikk meg med på et ettermiddagsbad.
Det var litt kaldt, men deilig!
Etterpå lagde vi oss sjokoladefondue med frukt,
med de nye skålene vi kjøpte fra Tupperware i forrige måned.

Fredag


Fredag tok jeg meg en fridag,
og dro en tur til Bergen sammen med Maia, Rune og Tor.
Maia skulle hente en bok hun hadde bestilt på Outland,
og så shoppa vi litt, spiste middag på Egon,
og endte på kino, en super dag med andre ord!

Lørdag


I går og i dag har det vært Vikingmarked på Gulatinget.
Vi tok turen i går, og så på alt det spennende de solgte,
spiste god middag fra Tveita mat,
var med på vikingleker og bueskytingkonkurranse,
og koste oss skikkelig i godværet også i går!

Søndag


I dag har vi tatt det med ro her hjemme,
slappet av og kost oss sammen.
Barna har vært i bassenget også i dag,
og vi har spist deilig Thai-suppe til middag.
Ja, gresset er faktisk mer grønt nok på vår side av gjerdet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar