Årsoversikt

søndag 28. mai 2017

Uke 21 2017 - Et håp om en happy ending

Ta livet som det faller seg
Ja, ta det som det faller seg
Gi blaffen i bekymringer og strev!
For alt du trenger finner du
I skog-naturen's pølsebu'
Så ta det som det faller seg og le!

Det ligger an til å bli mye epler på treet til Trond til høsten.

Alle våre drømmer kan bli virkelige hvis vi har mot til å følge dem.

Jeg elsker Disney-filmer! Det er mange grunner til det, men en av de viktigste grunnene til det, er at du er garantert en "happy ending". Jeg foretrekker nemlig at det går bra til slutt, når jeg først skal bruke et par timer på å følge en historie. Drama og tragedier, det er ikke det jeg helst søker mot. Det gode må vinne, og alt blir bra til slutt, det gir håp og trøst i hverdagen.

I dag har jeg fått ta en tur ned minne-stien med kulturskolens "Disney-prosjekt", der alle barna i kulturskolen har deltatt med bilder, sang, musikk og dans fra Disneys univers, for å gi oss som var så heldige å være i publikum en magisk opplevelse, og et håp om at alt virkelig blir bra til slutt. En fantastisk fin slutt på denne uken.


Denne uka begynte nemlig ikke fullt så bra. Natt til mandag ble jeg syk, uten å utbrodere for mye, så var i alle fall ikke Trond i tvil - når jeg ikke bare ber om å få en bøtte, men nærmest fyller den etter kort tid, så er jeg rett og slett ikke helt i form. Så mandag ble dermed tilbrakt under dyna hjemme, pinlig klar over at jeg ikke på noen måte hadde tid til å være syk, med alt som er på programmet fremover.


Tirsdag var en langt bedre dag. Jeg kom meg på jobb.Trond tok turen til Stavanger for å bruke et gavekort på Ikea som lå i veska mi (på jobben min), men kjøpte likevel mange flytte-esker til å pakke alt vi skal ha med på flyttelasset til Eivindvik om bare en god måneds tid. Og så var jeg på forening hos Edel på kvelden. Vi koste oss med deilig mat, og så spilte vi et veldig kjekt spill, en flott kveld og en fin dag ble det. Men pakking, det ble det lite av.


Da jeg skulle dra på jobb tirsdag morgen oppdaget jeg at Snøball hadde klart å tisse på båndet til veska mi i løpet av helga. Jeg forsøkte å vaske det, men det luktet dessverre stadig ganske så ikke, så onsdag på jobb lå båndet i bløt med såpe og vann i mange timer, før jeg skylte det og så desinfiserte med håndsprit, og da ble båndet endelig bra.

Trond var på ettermiddagsskift på onsdag, mens barna var på øvelse med kulturskolen, og jeg ble sen, siden jeg skulle ta en feriedag fredag, og jo torsdag var helligdag, så da var det litt som måtte gjøres klar allerede onsdag. Vi ble sene hjem, og sene i seng, siden torsdag var fridag.


Torsdag sov jeg lenge, siden jeg hadde fri. Trond og barna var på generelprøve til Disney-konserten. Og så hadde jeg tenkt å begynne å pakke litt, men det ble ikke så mye av det, selv om jeg satte sammen en flytte-eske, og begynte å pakke stoff i den (det er jo veldig viktig for meg å få med meg alle stoffene mine!) Men en rolig dag hjemme gjorde godt, det.


Fredag hadde jeg ferie, og barna hadde fri fra skolen. Jentene og jeg tok oss en liten jentetur til Sandnes. Egentlig var målet å få brukt det gavekortet på Ikea, men tenk, så oppdaget vi på morgenen at det hadde utløpsdato på mandag denne uken, så det hadde ikke vært gyldig på tirsdag heller.

Men jentene og jeg hadde i alle fall en fin tur, der vi koste oss skikkelig. Lunsj på Starbucks fikk vi også tid til, før vi dro tidlig hjem, siden jentene skulle spille med skolekorpset på åpningen av årets Sokndalsdager, klokka fem i parken. Dermed gikk ettermiddagen med til Sokndalsdager, før vi så en film (Passengers), og det ble igjen fint lite pakking.


Lørdag startet vi dagen med frokost på Kiwi, en av mange aktiviteter som foregår på Sokndalsdagene. Planen vår for dagen var å ta en liten tur på markedsdagen, og så dra hjem og pakke. Men det ble plutselig en lang tur på markedsdag, og så en kjapp tur hjem med varer til lørdagsmiddag og lørdagskos, for deretter en ny tur på markesdag.

Og så måtte vi jo ha lørdagsmiddag, og så ble det film igjen (vi kjøpte noen nye blueray-filmer på handleturen på lørdag), og plutselig var det sent på natt, og vi hadde, igjen, ikke fått startet på den pakkingen vår. Men en deilig dag med nydelig vær og mye kos, det ble det, da!


I dag sov jeg lenge, igjen. Vi hadde planlagt å grille i dag, litt tidlig på dagen, siden vi skulle på konsert i kveld. Men det ble i stedet grillmat på komfyren, siden det har regnet ganske så bra i dag. Deretter ble det å lete frem antrekk til barna, som skulle ha sorte klær på konserten, før de hastet ut dørene her.

Både Trond, Maia, Amanda og Rune deltok på scenen i kveld, så jeg er nok litt inhabil, men konsertene ble en magisk opplevelse! En flott avslutning på en uke der jeg kanskje ikke har fått gjort alt jeg hadde tenkt eller håpt, men med Disneys filosofi i hodet, så tenker jeg at det nok skal bli en "happy ending", eller kanskje heller en "happy beginning" på eventyret vårt. For, når jeg tenker på det, så er det bare å ta livet som det faller seg, så lenge en har mot til å følge drømmene, så er alt mulig, også at vi kommer i mål med å pakke ned huset.
Vi må bare komme igang først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar