Årsoversikt

søndag 25. august 2019

Uke 34 2019 - For den som ser storheten i hverdagen, blir selve livet rikt.

August er det mykeste myke jeg kjenner, 
denne skjelvende streng mellom sommer og høst, 
denne dugg av avskjed i mine hender.

Einar Skjæraasen

Foto: Maia W. Hjønnevåg
For den som ser storheten i hverdagen, blir selve livet rikt.

Så var vi tilbake til hverdagen, med skole og jobb og alt som følger med.
Barna startet nytt skoleår på mandag,
nå har vi to på mellomtrinnet og en i ungdomsskolen,
de begynner å bli store, de tre stolthetene våre.

Selv om jeg har vært på jobb fra mandag, 
så har jeg i drømmeland vært på ferie i utlandet nesten hver natt,
jeg har våknet og fundert på hvilket rart hotell jeg var kommet på nå,
og stresset natt etter natt med å pakke ned for utsjekking fra hotell i drømmeland,
så nå håper jeg snart at jeg lander i hverdagen i stedet, og ser storheten i det også.

Mandag


Det er ingen sak å skulle legge bokbind på bøkene,
når skuffa er full av stofftrekk, noen hjemmelagde,
og noen som vi kjøpte i fjor og året før det.
Miljøvennlig og lettvint, sånt liker vi her i huset.
Skolehverdagen var tilbake, og leksene ble gjort fra første dag!

Tirsdag


Jeg liker å legge inn de dagene barna har kroppsøving i kalenderen,
så er det håp om at vi ikke glemmer gymtøyet.
Derfor ble det tatt bilder av ukeplanene på tirsdag,
men jeg har visst ikke fått lagt det inn riktig enda.
Det ser visst ut til at Amanda har kroppsøving i morgen igjen.

Onsdag


Jeg stussa da jeg kom hjem fra jobb onsdag,
og fant en masse plommer på kjøkkenet.
Mamma kunne fortelle at det var naboen som hadde vært innom.
Så snill en nabo vi har, som har kommet med plommer
tre dager denne uka, siste gang i dag!

Torsdag


Denne uka har jeg hatt vakt tre dager; tirsdag, torsdag og fredag.
Tirsdagen var jeg litt forvirret, jeg glemte å melde meg inn på telefonen på morgenen, 
og hadde ikke slått på nødnettradioen da det gikk alarm,
men torsdag og fredag var jeg "tilbake i gamet",
selv om det ikke gikk noen alarmer de dagene, da.

Fredag


Jeg fylte år på fredag, og tok med meg kake til lunsj på jobb.
Mine snille kollegaer kom med både gave og blomster,
selv om jeg bare hadde "halvrund" dag.
Og på kvelden fikk jeg gaver fra mann og barn,
og så fikk jeg velge middagen, jammen er det greit å ha bursdag!

Lørdag


Jeg hadde bedt barna komme med frokost på senga på lørdag,
i stedet for fredag, så det ikke ble stress på morgenen.
Dermed ble det jammen bursdagsfeiring to dager på rad for meg,
det var ikke utspekulert i det hele tatt, vel?
Jeg hadde i alle fall en fin dag nummer 2 med bursdagsfeiring!

Søndag


I dag har vi vært med på bueskyttermesterskap her i Eivindvik.
Jeg var veldig i tvil på om jeg skulle være med,
for blåmerkene i fjor satt lenge i, men meldte meg på i siste liten.
Det lønte seg, da, vi var bare 2 damer som deltok,
og jeg fikk 16 poeng, som var nok til seier i dameklassen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar