Årsoversikt

søndag 1. juli 2018

Uke 26 2018 - Glitter, glam og mye moro!

Nå tror jeg jammen vi kan si at sommeren er her, igjen. Det kjennes i alle fall slik, her jeg sitter og er lettere solbrent etter en dag med litt for mye tid ute i godværet. En ny uke har vi lagt bak oss, igjen en opplevelsesrik uke, i høyt tempo på alle fronter, med mange fine og minneverdige stunder og opplevelser for både voksne og barn. Jammen kan livet være riktig så godt til tider. Og det skader ikke at sola skinner, da ser en liksom alt i et litt annet lys.

Denne uka har vært mest preget av to begivenheter her i familien: at Amanda var med Brekke Skulemusikkorps og deltok i NM i skolekorps i Bergen på fredag, og at Trond og jeg var med og deltok i bilrebusløp her i Eivindvik på lørdag, siden disse to begivenhetene medførte endel logistikk-utfordringer, og endel forberedelser som måtte samordnes, slik at vi kom i mål med begge "prosjektene". Og i mål kom vi, alle mann.

Akkurat så nydelig kan det være her vest en sen kveld på vei hjem etter en lang dag.
Vi gjør ikke noe halvveis, men går inn i det meste med kropp og sjel.


Etter jobb på mandag satte jeg meg i bilen og kjørte til Sløvågen, der jeg plukket opp Trond, og så dro vi to til Åsane for å handle inn diverse vi "trengte" til deltagelse i bilrebusløp. Første stopp var Stoff og Stil, der vi handlet en god del meter stoff i sterke farge og gull og sølv, slik at det kunne bli til kostymer til Trond og meg. 

Det ble en rask handletur rundt omkring i Åsane, med besøk både på Åsane senter og på IKEA, og jakt på diverse pynt og annet som vi "trengte" for å gi bilen og oss akkurat det riktige uttrykket. Temaet for bilen vår skulle være "Glam", så det var bare å gå "all in" i glam-rockens verden.


Tirsdag var det nesten bare jobb eller søvn det dreide seg om for meg. Jeg startet dagen med kontordag og jobb her i Eivindvik, før jeg gikk hjem og sov noen timer som forberedelse til nattevakt på legevakten i Knarvik. Så ble jeg vekt til middag, og deretter var det bare å gjøre seg klar for avreise, siden det tar to timer å kjøre til Knarvik herfra, og nattevakten starter klokka elleve på kvelden.

Det var ikke en spesielt travel vakt, men jeg fikk liksom ikke sovet noe, så det ble en lang natt våken likevel, og en trøtt meg som avsluttet vakt onsdag morgen.


Det er ofte noe tungt å sette seg i bilen og kjøre de to timene hjem igjen etter en lang natt på vakt, men det er alltid et lyspunkt å vite at senga står der hjemme og venter, siden jeg får fri fra jobben dagen etter en nattevakt. Trond begynte på jobb klokka fire på natten (bildet er tatt da) denne natta, siden han skulle til tannlegen i Knarvik litt utpå dagen, og dermed fikk lov til å forskyve arbeidstiden.

Jeg stoppet i Sløvågen og byttet bil, slik at Trond slapp å ta el-bilen på "langtur" til Knarvik. Og så kjørte jeg hjem, og mer eller mindre stupte til sengs. Jeg sov til halv fire, da våknet jeg og kom på at Amanda skulle være i Brekke på en siste øvelse før NM klokka fem. Farmor var snill, og tok seg av kjøringen til og fra Brekke, slik at jeg i stedet fikk bruke ettermiddagen til å komme igang med  kostymer og pynt til bilrebusløpet.


Og slik fortsatte mer eller mindre også torsdag og fredag ettermiddag for meg, med søm av kostymer, klipping og liming til den store medaljen. På bildet er det Trond sin rosa "jumpsuit" som er under produksjon.

Amanda ble igjen kjørt til Brekke av snille farmor på formiddagen, før hun dro avsted til Bergen for å delta i NM i skolekorps. Her hjemme fikk jeg og Maia lurt oss til en lunsjdate nede på kontoret, siden hun var innom helsestasjonen av en annen grunn akkurat i lunsjtiden, så passet det så bra! 


Trond hadde tatt en feriedag på fredag, slik at han fikk reist til Bergen og Grieghallen, der Amanda og resten av korpset deltok i NM skolekorps på fredag. Jeg fikk dessverre ikke vært med, det dreide seg om litt dårlig planlegging fra min side, men vi fikk sett konserten "live", siden Trond filmet og sendte til oss underveis. Det ble ikke så rent få tårer på meg mens de spilte, jeg er så stolt av jenta vår, som deltok i NM for første gang. Brekke stilte i andre divisjon, sammen med Florø skulemusikkorps, og gjorde det skikkelig bra! Og en hederlig åttendeplass i andre divisjon i NM, det står det absolutt respekt av! 

Her hjemme fortsatte jeg på kostymesøm og forberedelser til bilrebusløpet.  Og så ble det underveis, midt oppi dette, bestemt at Åse og Tom skulle komme på spontant besøk her i helgen, siden de ønsket seg et sted å ha litt ferie på.



Det er vel ingen tvil om hva lørdagen ble brukt til for vår del, da. Etter en uke med forberedelser, så var det deilig å komme frem til "målet" med bilrebusløp. Bilen vår ble "glamifisert", og det ble vi, og de andre fire som var med i bilen, også, med glitter og stas, høye hæler, stjerner og lakk, og høy glamrock på radioen. 

Og så gøy vi hadde det! En fantastisk morsom og innholdsrik bilrebus, med varierte oppgaver, mye latter og skøy underveis. En liten glammingstasjon med innlagt lakkering av negler fikk vi også sneket inn, og jeg er fortsatt imponert over Ronny, som kom seg gjennom panteparadisløpet på 15 cm høye hæler! Og tenk, så vant vi hele greia til slutt! Så kjekt!


Selv om det ble sent i natt før vi var hjemme fra fest, så var det ikke tid for å sove lenge i dag heller. Farmor og barna dro avsted litt før klokka ni, og vi måtte jo opp og se dem vel avgårde! Jeg trodde også at jeg måtte pakke til Rune, men tenk, snille og flinke Amanda hadde like godt pakket for både seg selv og broren i går. Nå er de allerede vel fremme i Sokndal, og gleder seg til tre uker der sammen med farmor, og med alle venner som fortsatt er hjemme der nede.

Trond og jeg, og Åse og Tom, har tilbrakt mye av dagen på "bogeskyttarmeistarskap" på Tusenårsstaden på Flolid. Jeg hadde skutt 1 pil før i mitt liv, men med kyndig veiledning fra flere av arrangørene (inkludert Trond), så klarte jeg ikke bare å treffe blinken, men jammen ble det akkurat nok poeng til å sikre tredjeplass og dermed premie i kvinneklassen! Og Trond tok tredjeplassen i herreklassen (der konkurransen nok var noe hardere), slik at vi returnerte hjem med ikke mindre enn to slike bronsestatuetter! 

For en uke vi har lagt bak oss! Opplevelsene har nok en gang stått i kø, så det er bare å henge med så godt en kan. Og som jeg spådde for en uke siden; det har gått bra, selv om jeg fortsatt er litt sliten, og denne uka er det i alle fall egentlig ikke noe rart. Men det er kanskje litt lettere å være sliten når en vet det er fordi en har hatt det gøy, da! Og det har vi hatt masse av denne uken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar