Årsoversikt

søndag 3. desember 2017

Uke 48 2017 - Adventstiden er her!

There's a star shining bright tonight, 
on a house filled with candlelight
There's a story being told that will never grow old
Waiting for Christmas to come.


Jeg elsker dager med glitter på.

Adventstiden er her! Hurra, her i huset koser vi oss nesten litt for mye i disse siste ukene før jul og nytt år. Her er det full julestemning i hus, og vi finner stadig nye ting vi kan gjøre for å kose oss skikkelig i disse dagene frem til jul.

Uken har vært travel, slik disse dagene før jul ofte er, med to turer til Bergen på en uke, og så julebord i Brekke i går, så har det gått fort i svingene også denne uka. Jentene har ikke vært helt i form, så det er jammen bra at vi har farmor på besøk (og hadde bestemor på besøk frem til tirsdag), siden syke barn og travle foreldre ikke alltid er den beste kombinasjonen.


Mandag tok Trond og jeg turen inn til Åsane og Bergen for å gjøre tre ting; handle siste rest av årets "kalendergaver", hente nettbrettet til Rune, som har vært på reparasjon, og nå var ferdig, og så kjøpe årets første julegave til oss selv fra mamma: to nye lenestoler til stua.

Det ble som det alltid blir på denne tiden av året: jeg gikk i surr med tellinga, og endte med flere kalendergaver enn jeg trengte. Men det gikk for så vidt bra, for jentene trengte kalendergaver til skolen, så da hadde vi noen å "ta av" til slikt bruk.


Tirsdag ettermiddag satte vi sammen og tok i bruk de nye lenestolene. Det gjorde seg skikkelig å få litt mer sitteplass i stua, til tider har vi sittet lovlig trangt i sofaen her. Jeg er veldig fornøyd med stofftrekk, etter årevis med bare sorte skinnmøbler i stua, så var det deilig med litt variasjon.

Vi er veldig glade for at vi fikk ta i bruk årets julegaver litt før tiden, selv om det egentlig strider med "jule-fantasten" i meg, så skal jeg innrømme at akkurat denne gangen var det helt greit å ta gaven på forskudd. Men svigermor får altså ikke lov til å si hva jeg får, selv om både hun og jeg vet at jeg innerst inne vet hva jeg får.


Onsdag var det tid for nytt besøk på sjukeheimen, det er alltid kjekt å komme opp der på visitt. Ellers var det en rolig dag på kontoret etter lunsj, greit å få gjort unna litt papirarbeid, det har en tendens til å fort samle seg litt opp. 

På ettermiddagen fortsatte jeg med det jeg så smått hadde begynt med på tirsdags kveld; å pakke inn kalendergavene til adventskalendrene. Jeg ble nesten ferdig med å pakke inn kalenderegavene, da jeg la meg onsdag kveld var det bare tre kalendergaver igjen å få i papir, så jeg følte jeg nesten var uforskamma tidlig klar.


Torsdag var en ny dag i mitt liv i bilder, denne gangen fra fagdag i Solund. På kvelden fikk vi besøk fra Nisseland, og dermed har det vært daglig adventsblogg fra oss her i huset fra torsdag av. 


Fredag ettermiddag og kveld hadde så Trond og jeg oss en ny tur inn til Bergen. Denne gangen for å være med på "nålefest" med Arbeidsmannsforbundet, siden Trond skulle få 25-års nål for å hedre han etter 25 år som medlem i forbundet. Dermed ble det to turer til Bergen på en uke for oss to denne uka.

Hjemme åpnet vi første luke i adventskalendrene, og feiret at vi er kommet til adventstiden, den beste tiden i året, om du spør meg!


I går brukte vi dagen til å henge opp julelys rundt omkring i huset. Trond klatret i stiger og på loft, og huset har blitt kledd i julepryd både inne og ute. Det ble så koselig og stemningsfullt i huset her!

På kvelden var Trond og jeg på julebord på Brekkestranda i godt selskap sammen med Nina og Øystein. Det var skikkelig kjekt, og frister til gjentagelse, om vi bare blir invitert en annen gang også!


I dag har jeg for det aller meste vært trøtt etter en sen natt i går. Trond og barna har pyntet juletreet på oppfordring fra nissene som er på besøk, mens jeg har begynt så smått på kjolen som Maia skal ha på juleballet på fredag neste uke. Den er i alle fall klipt, og jeg har fått sydd litt innimellom søvnøktene på sofaen.

Nå går dagene fort frem mot jul, på godt og vondt, men vi gleder oss mest over at det er adventstid og kos fra ende til annen. Og nå er det det bare tre uker igjen, så er det jul! Hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar