Årsoversikt

søndag 27. august 2017

Uke 34 2017 - Min fødselsdag med noe attåt

They say it's your birthday
It's my birthday too, yeah
They say it's your birthday
We're gonna have a good time
I'm glad it's your birthday
Happy birthday to you


Å feire fødselsdag er sunt. 
Statistikken viser at de som feirer flest fødselsdager, også er de som lever lengst.

Jeg har blitt et år eldre! Det er det eneste som er dumt med å feire fødselsdag, når en er blitt såpass "gammel" som meg, at en blir et år eldre. Ellers er det å ha fødselsdag egentlig bare gøy. Så lenge jeg kan glemme at jeg blir et år eldre, mener jeg. Dagen min ble dokumentert med en dag i bilder for august, og blogg ble det, men først neste dag, siden onsdagen var lang nok uten blogging.

Uka har ellers vært preget av skolestart for barna, og fortsatt jobb for Trond og meg. Farmor har dratt fra oss, og bestemor har kommet til oss. Og så har vi da forsøkt å jobbe videre med huset her. Det går ikke så veldig raskt unna med oss for tiden, så nå har Trond satt seg et mål om å være "i orden" sånn omtrent til advent. Jeg håper jo at det skjer før det, men frykter at han har rett.


Uken startet med skolestart for barna. Rune begynte i tredje klasse, Amanda i femte klasse, og dermed i storskolen, og Maia i syvende klasse, og siste år på barneskolen. Vi begynner å få store barn! De har funnet seg godt til rette i klassene sine, og funnet seg venner både i klassen, og fra andre klasser, alle tre. 


Jeg var lei av å sove nesten på gulvet, så fra tirsdag har jeg sovet som en prinsesse på bortimot 5 madrasser, Det er begge undermadrassene våre, min madrass, og så dobbel overmadrass på toppen. Jeg sover veldig godt på madrassene mine, men gleder meg til vi får kjøpt ny madrass til Trond, slik at han går med på å sette opp senga vår skikkelig igjen.


Onsdag hadde jeg fødselsdag, en fin dag med mange fine hilsener fra familie, venner og kjente, både på nett og i levende live. Dagen ble dokumentert i bilder, her er ett, av gavene jeg fikk fra jentene mine, som hadde kjøpt dem selv for egne penger!

Mamma/bestemor kom hjem fra Spania, og vi hentet henne på Flesland, så dermed ble det et par timer inn i torsdagen før vi var i seng. Men det gikk helt fint, og slik ble det jo også en ekstra lang bursdag for meg, noe jeg ikke har noe som helst imot.


Torsdag ettermiddag var vi, ikke helt overraskende, noe trøtte. Men vi fikk da gjort litt, blant annet fikk vi tatt inn våre "nye" dusjdører fra tilhengeren. De har ikke kommet så mye lengre enn inn på gulvet på et av rommene her i hus, men de er i alle fall i hus, da!


Fredag fikk jeg min nye jobbmobil i posten på jobb. Den er sånn omtrent dobbelt så fancy som min private mobil, så nå lurer jeg på om jeg ikke må kjøpe meg en ny mobil som min egen mobil også. Men den jeg har får holde enn så lenge, tenker jeg, den har jo egentlig tjent meg trofast og godt i mange år allerede!

Fredag fikk vi også endelig et kjøleskap inne i hus. Hurra for det!


Lørdag hadde jeg da min tredje tur på en uke og en dag inn mot Bergen. Denne gangen stanset vi i Knarvik, der jeg var innom apoteket i et nødvendig ærend i forhold til jobben. Maia og mamma var med, så vi hadde oss en fin jentetur med litt shopping og masse kos. 

På hjemvei stoppet vi og handlet mat på Sløvågen, for da var vi på riktig side i forhold til ferja, siden jeg fortsatt jobber med å lære meg å forholde meg til ferjetider.


I dag har vi gjort oss "ferdig" med rommet til Amanda. Det vil si, at nå har vi malt alle "grunnstrøk" på veggene, og det vi har tenkt å male av lister, og så har vi i dag fått på plass gulvlistene, så nå er det klart for å flytte inn møbler og mer. Så får vi male de detaljene hun vil ha på veggene etter hvert, når vi får hentet hjelpemidler til det på Haua. 

Vi har hatt en fin "bursdagsuke", selv om det ikke ble kake på noen denne gangen, hverken hjemme eller på jobb, så har jeg fått feiret godt, tenker jeg. Hurra for meg, og så glemmer jeg bare at jeg har blitt ett år eldre, og tenker at jeg fortsatt så vidt har passert 29!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar