Årsoversikt

torsdag 24. august 2017

En dag i mitt liv i bilder - August 2017

Min fødselsdag!

For de observante leserne av bloggen, så ble det aldri noe "dag i bilder" i juli. Det var liksom nok blogging i feriebloggen, med "en dag i mitt liv" hver eneste dag, egentlig. Men nå er jo snart neste måned på hell allerede, så da var det jo på tide med en dag i bilder igjen. Og hva passer bedre enn å dokumentere fødselsdagen min med bilder? Det måtte jo bare bli sånn, det!

Dagen startet med frokost og klargjøring av matbokser og annet som barna skulle ha med seg på utflukt med skolen på dagen i går. Det er greit å stå opp til ferdig smurte nistepakker til både meg og barna som Trond ordner før han går på jobb, da går det raskt å få maten i boks.

Omtrent akkurat klokken åtte sprang jeg ned bakken mot kontoret, det tar heldigvis bare ett minutts tid, bildet er tatt fra hagen "vår", og legekontoret er huset i midten med sort tak og hvit vegg.

Det ble litt travelt på kontoret den første timen, så jeg ble litt forsinket før jeg fikk spasert opp mot sykehjemmet, der jeg skulle gå "visitt" for denne uken. Det er deilig å kunne gå både til jobb og videre, og jeg tror jeg har veldig godt av det!

De neste timene var det tid for visitt - og bursdagshilsener - på Gulen Sjukeheim. Her kommer jeg til å tilbringe litt tid nesten hver uke, og det synes jeg er veldig kjekt!

Noen timer senere kunne jeg spasere ned mot kontoret igjen. Her ser vi kirken i bakgrunnen, og et stykke bak den igjen er huset vi bor i.

Vel tilbake på kontoret var det tid for lunsj, før jeg arbeidet videre på kontoret. Jeg sitter med den flotteste utsikten ut mot Prestesundet - så heldig er jeg!

Litt før tre var dagen min på kontoret over, og jeg tok turen opp bakken til huset "vårt" igjen. Det tar litt mer enn 2 minutter tilbake opp bakken, men jeg regner med at det kommer til å gå litt fortere for hver dag. Jeg håper i alle fall det!

Etter litt oppvask og litt rydding i hus var det tid for å "pakke" barn og hund i bilen, og ta turen mot Sløvågen, der vi skulle plukke opp Trond.

Så dermed stod vi klare på ferjeleiet på Sløvågen og ventet på ferja allerede halv fem. Det var mange biler på kaia, men alle fikk plass!

Turen gikk i går igjen mot Bergen, og i første omgang Åsane. Det er jammen kjekt å bo så nærme Bergen at vi kan ta turen dit for bursdagsmiddag!

I Åsane stoppet vi på Åsane senter, der vi først gikk litt og kikket i butikker, og handlet litt her og der. Det ble ikke så mye handling, for finansene bærer fortsatt preg av at vi har svidd av litt penger på turen til USA. Men det er jo gøy å kikke, også, da!

Og bursdagsmiddag, det ble det! Dolly leverte pizza, og vi ble gode og mette alle sammen. Rune testet tabasco-saus, og fant vel ut at det ikke var det aller beste han har smakt.

Under middagen fikk jeg gaver fra jentene mine også, Trond sier at han skal ordne gave når han får lønn, og det er helt greit, tenker jeg.

Siden vi først var i Bergen fikk vi hentet oss noen flotte dusjdører som vi hadde funnet på Finn.no, Det skal bli flott på badet når vi får opp disse. Men først måtte vi jo forresten få dem hele hjem til Eivindvik, da!

Da Trond hadde fått buksert seg ut fra byggefeltet der vi hentet dusjdørene, så tok vi turen til Arna og familien til Runar på et lite besøk. Vi kunne jo ikke være i Bergen for andre gang på en uke uten å gå innom dem!

For det endelige "målet" for turen var Flesland, der vi hentet mamma/bestemor, som kom hjem etter årets sommerferie i Spania. Vi var litt sene, men jammen ble jeg stående en god stund og vente på henne likevel, for, som hun sa; det tok jo nesten like lang tid å få bagasjen som det tok å fly hjem fra Spania.

Dette ble dagens siste bilde fra meg, for på turen hjem til Eivindvik i nattens mulm og mørke så var det lite vits i å forsøke å ta noen bilder. Bursdagen ble avsluttet med ankomst Eivindvik kvart over to i natt, en lang bursdag ble det, med andre ord, men en skikkelig fin en, også!