Årsoversikt

søndag 2. januar 2022

Uke 52 2021 - Et år er over, et nytt har startet

Illustrasjon: Maia

Et år er over, et nytt har startet

Et år er over, et nytt har startet,
sånn er jo årenes gang.
Dager er talte, dager skal komme,
det er på tide med sang.

Så mye vondt det gamle har brakt,
vi håper på lysere tider.
Men noe godt har vi jo også fått,
i boken vår - nye sider.

Det nye året ble feiret i nytt hus,
familien kom, vi var sammen.
God mat, litt smell og kanskje en klem,
med sang var det jammen meg "gammen".

27. desember 2021

Navnedag: Narve, Natalie

Foto: Trond og meg selv

"Juleferien" var kort for min del, mandag var jeg tilbake på jobb.
Trond dro til Åsane for å bytte litt, og handle litt,
noen nye møbler måtte blant annet på plass før nyttårsfeiring.
Hjemme slo WaterGuard ut vannet igjen, som vi lette for å finne årsaken.

28. desember 2021

Navnedag: Unni, Une, Unn

Foto: meg selv og Trond

Så har vi fortsatt med "panikk-flytting" også denne uka,
det er utrolig hvor mye tid det går til å pakke og flytte.
Skuffene ble bare plassert inn på det rommet de skulle av barna.
Snøball forstod bare ikke at hun fikk lov til å spise av godtene sine.

29. desember 2021

Navnedag: Vidar, Vemund

Foto: Trond, Maia, meg selv

Trond hadde ferie denne uka, så han har flyttet litt på egenhånd.
Men onsdag hadde jeg forlagt nøkkelen, så da gikk det dårlig.
Maia satte bøker i bokhyller, så fint det blir!
Det med druene er en intern vits - vi hadde plutselig litt mye druer i hus.

30. desember 2021

Navnedag: David, Diana, Dina

Foto: meg selv

Etter jobb torsdag prioriterte jeg å rydde litt i det nye huset,
siden vi tross alt skulle ha gjester til nyttår.
Åse, Tom og Zara kom på besøk sent på kvelden.
Det var så kjekt å få besøk!

31. desember 2021

Navnedag: Sylfest, Sylvia, Sylvi

Foto: meg selv

Nyttårsaften ble ikke helt som jeg hadde tenkt,
siden jeg endte med å bli beordret på jobb på legevakten.
Slik gikk jeg glipp av nesten hele feiringen sammen med familien,
men jeg rakk akkurat hjem til fyrverkeriet. Hurra!

- 2022 -


Så gikk vi inn i et nytt år. Og det betyr nytt "design" på bloggen vår.
Fullstendig klart er det imidlertid ikke, så her blir det bare en "smakebit", 
med innslag av noen av de samme design-elementene vi har hatt i 2021.

1. januar - 2022 - Nyttårsdag

Foto: meg selv og Trond

Den første dagen i det nye året ble noe redusert for flere av oss.
Vi pakket videre, men innså at vi trengte mer tid.
Aud og Rolf kom på besøk, helt overraskende, mamma ble så glad!
Runar og familie dro etter hvert tilbake til Arna etter et koselig besøk.

Stikkord for dagen: Slakk

2. januar - 2022 - Andre nyttårsdag

Foto: Rune og meg selv

Amanda ble lei seg for at hun gikk glipp av nyttårsfrokosten,
så da lagde vi en enda deiligere brunsj på søndag.
Vi spilte spill, så litt tv, og koste oss sammen.
Tom og Zara dro sørover igjen, og Maia dro til Sygna.

Stikkord for dagen: Oppbruddstemning.

Ukens videoklipp fra vår verden - Uke 52

- Takk for det gamle - velkommen til det nye -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar