Årsoversikt

søndag 23. februar 2020

Uke 8 2020 - Borte bra - men hjemme best?

Illustrasjon: Maia
Borte bra - men hjemme best?

Da var årets vinterferie for barna over for denne gang.
Maia har hatt en fin uke på Haua hos farmor og med gode venner,
mens Amanda og Rune har hatt hjemmeferie, og kost seg sammen,
såpass kjekt har de hatt det at Rune sa det var beste vinterferien noensinne!

Siden det altså ikke ble noen ferietur for de to minste,
så kombinerte vi henting av Maia i Bergen med en liten ferietur der,
med en natt på hotell, en god middag ute på byen på fredag,
og litt shopping og mye familietid i går på tampen av ferien.

Det er godt å ha familien samlet igjen, vi har det godt borte,
men aller best er det å være sammen, alle seks - hjemme hos oss selv!

17. februar - My Way Day

Foto: Trond
Min uke begynte på utekontor i Brekke. Trond var i vinden i Sløvågen.
Det har vært mye vind denne uka, i flere omganger,
jeg tror nesten det har vært mer innstilte ferjeavganger enn hva som faktisk har gått.

18. februar - Eat Ice Cream for Breakfast Day

Foto: meg selv
Tid for hjem er vel kanskje et av våre absolutte favorittprogrammer,
og når vi nå så smått holder på å planlegger det nye huset,
så er det ekstra kjekt å se en episode med mange gode ideer.

19. februar - Best Friends Day

Foto: Rune
Mens jeg var på Byrknes på utekontor tok Rune og Amanda 
seg en tur til dagsturhytta Gulakvila helt på egen hånd.
I det fine været var det en skikkelig god ide.

20. februar - Verdens dag for sosial rettferdighet

Foto: meg selv 
Amanda og Rune lurte på om de kunne få sove i telt på torsdag.
Men med vind, snø og regn utendørs så løsningen ble teppetelt i spisestua.
Der koste de seg veldig, mens jeg fikk en liten omvei til kjøkken og bad.

21. februar - FNs internasjonale morsmålsdag

Foto: Trond
Så ble familien gjenforent på fredag, og vi tok en miniferie med en natt på hotell,
deilig middag på TGI Fridays, og sen kveld med "kino" på hotellrommet.
På grunn av vind kjørte vi over Romarheim - med skummel trailersjåfør "i rumpa".

22. februar - World Thinking Day

Foto: Trond
Frokosten på Scandic Byparken er kåret til fylkets beste i flere år, og verdt et besøk i seg selv.
Deretter brukte vi dagen til litt shopping og mye kos i Bergen.
Kvelden avsluttet vi hjemme med "Alle mot 1" - en fin lørdag, med andre ord.

23. februar - Fastelavn. "Besten" Malvin sin fødselsdag.

Foto: Maia
Etter vaktuke og tur til Bergen på tampen av uka,
så har jeg vært ganske sliten i dag, og stort sett slappet av.
Barna har vært på besøk og tilbrakt tid med venner, det gjør godt, det og!

Ukens kreative fra Amanda


Amanda har holdt på med denne tegningen av helten hennes, Bob Ross, denne uka,
planen er at det skal bli et maleri til slutt, men hun er ikke helt ferdig.
Hun er ikke helt fornøyd, men jeg tror det blir veldig bra til slutt!

Ukens Spillanmeldelse fra Rune


Spill: Spiderman på PS4.

"Spillet handler om Spiderman. Du kan svinger rundt byen, du kan gjøre oppdrag. 
Du kan lete etter tårn hvor du kan få deler av kartet til hele verden. 
Du kan også finne ting og steder. Du kan lage suits, og du kan finne backpacks. 
Det første oppdraget handler om "Kingpin" eller "Fisk", du slåss deg til et tårn helt til toppen."

Terningkast: 12. (Dobbelt sekser!)

Ukens Snøball

Foto: meg selv
En god latter er aldri langt unna om du har en Bichon Frise i livet ditt:
du trenger bare å gi saksa til pappa, så lager han fort en "gressklipper"-frisyre på Snøball.

Ukens Ole Brumm

"Høyst besynderlig", sa han.
"Dette er huset mitt, og jeg bygget det der hvor jeg sa jeg bygget det.
Altså må vinden ha blåst det hit, tvers over hele skogen.
Og her står det, like godt som før.
Ja, nesten bedre - på mange måter."

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar