Årsoversikt

søndag 16. februar 2020

Uke 7 2020 - Når barna begynner å klare seg på egen hånd

Illustrasjon: Maia
Når barna begynner å klare seg på egen hånd

Så legger vi bak oss en ny uke med mye og vekslende vær,
fra stormflo i begynnelsen av uka, til snøvær, og nå vind igjen i dag.
Det har med andre ord vært litt av en oppkjøring til vinterferien.
Og fredag var det fargefest på skolen med barna i kostymer.

Denne vinterferien er det bare Maia som har dratt på tur her i hus.
Hun dro avsted alene fra Bergen i går, med en nervøs mamma på perrongen,
og kom seg selvsagt helt trygt og fint frem til Sokndal i går kveld,
med buss til Stavanger og tog til Egersund, der hun ble hentet av tante og onkel.

Det blir rart å ikke ha henne her hele uka, men vi unner henne ferien.
Vi skal nok klare oss her hjemme selv om savnet blir stort.

10. februar - Umbrella Day

Foto: Trond
Uka startet med ny stormflo og regnvær.
Vi måtte ha oss en tur ut på kvelden og se hvor høy floa var.
Maia var med, og ble inspirert til å lage nyhetsoppslag.

11. februar - FNs internasjonale dag for kvinner og jenter innen forskning

Foto: meg selv
Rune hadde en litt dårlig dag på tirsdag, stakkars.
Men det hjelper med trøst og en god prat.
Og så vafler da, det er det jo alltid god trøst i!

12. februar - Darwin Day

Foto: meg selv
Og så var det tid for en ny ettermiddag på legevakten,
det ble en lang dag, selv om det var en rolig vakt.
Det snødde utenfor, og hjemveien på glatta var ikke så gøy, den heller.

13. februar - Verdens radiodag

Foto: meg selv
Det ble heldigvis ikke så mye snø, og den lå ikke så lenge heller,
jeg var glad til for det, siden jeg skal på utekontor neste uke.
Men det var såpass glatt at det ble nye vinterdekk på bilen min.

14. februar - Valentindagen

Foto: meg selv
Jeg hadde laget kort og kjøpt Valentinsgaver til alle mine 4 kjære,
så da Trond ble sendt på butikken kom han hjem med gave til meg også.
Vi så film på kvelden: Austin Powers. Terningkast 5.5/6

15. februar - Love reset day

Foto: meg selv
Maia dro med buss og tog på vinterferie til farmor på Haua.
Amanda og jeg fikk oss en shoppingdag i Bergen.
Rune og Trond var på skytestevne, der Rune gjorde det veldig bra!

16. februar - Littauens nasjonaldag

Foto: Trond
Etter en aktiv lørdag for alle fem har vi hatt en rolig søndag.
Her hjemme har vi sett to filmer: Jurassic Park (6/6) og Mission Impossible: Fallout. (5/6)
Maia koser seg på Haua, sammen med venner og med farmor.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda
Denne uken har det gått i Nabbi-perler for Amanda sin del.
Hun og en venninne har flere ettermiddager holdt på med dette.
Disse figurene er noen av dem som ble resultatet.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune


Spill: Star Wars: Battlefront II på PS4

"Spillet handler om 3 parter. Du kan enten spille online,
og så er det en "arcade-mode", der du kan spille mange forskjellige moduser.
Det er mange nye "helter", som Obi-Wan-Kenobi, BB8, Anakin Skywalker og Yoda.
Den tredje modusen er en "Story Mode", der du skal komme deg ut av et skip."

Terningkast: 6 (faktisk 10, om terningen hadde gått så langt.)

Ukens Snøball

Foto: Trond
Du trenger aldri ligge alene på sofaen om du har en hund i livet ditt:
Snøball setter seg gjerne i "kroken" og koser, hun.

Ukens Ole Brumm

"Det skulle ikke forundre meg om det haglet voldsomt i morgen,
med snøstorm og denslags," sa Tussi.
"Man kan ikke vente at det skal være pent vær bestanding
fordi om det er pent vær i dag."

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar