Årsoversikt

søndag 9. februar 2020

Uke 6 2020 - Å være mamma er det beste jeg vet

Illustrasjon: Maia
Å være mamma er det beste jeg vet

Da jeg var ung, var det en ting jeg ønsket å oppnå i livet; å bli mamma.
Jeg tror ikke bare det var for å få feire morsdag, selv om det er veldig kjekt,
jeg tror det var fordi jeg selv hadde en fantastisk snill og fin mamma,
og siden hun var (og er) mitt forbilde, så var det mamma jeg ville bli.

Denne uka har barna gjort meg så stolt, alle tre, på hver sitt vis;
Rune gjør det skarpt på skytebana, og satte ny personlig rekord på tirsdag,
Amanda deltok med både malerier og klovneri på UKM,
og Maia rører meg til tårer igjen og igjen med sangen sin.

Og selv om ikke alle dager er like rosenrøde og fantastiske,
så er det likevel en ting som er sikkert: jeg elsker barna mine over alt!

3. februar - Blåsmesse

Foto: Amanda
 Uka startet med littegrann snø, selv om det ikke varte så lenge.
Amanda og Rune var snare til å komme seg ut og benytte muligheten.
Det ble endel turer ned bakken utenfor her på det tynne laget med snø.

4. februar - World Cancer Day

Foto: Trond
Kulturskolen var flyttet til tirsdag denne uka.
Rune rakk likevel skyteøvelse på ettermiddagen,
og det gikk bra: med ny pers, bare 9 og 10, og 240 poeng totalt!

5. februar - Ågotsmesse

Foto: Amanda
Amanda besøkte Malin både tirsdag og onsdag for å øve til UKM.
Flinke jenta tok bussen hjem begge dager - helt alene,
og hadde bussen helt for seg selv begge kveldene.

6. februar - Samefolkets dag

Foto: meg selv
Amanda bakte brownies på torsdag, med blåbær i og is inntil,
det var flott belønning for de tre som hadde vært på bueskyting å komme hjem til.
Rune skjøt sin første tier med pil og bue, på sin andre øving!

7. februar - Bubble Gum Day

Foto: Meg selv
Amanda og Maia deltok for andre gang på UKM i år. 
Begge gjorde det godt, og koste seg skikkelig hele kvelden.
Vel hjemme så vi film: Mission Impossible 5. Terningkast 4/6.

8. februar - Laugh and get rich day

Foto: meg selv
Det er et veldig tungt lavtrykk ute for tiden, det merkes på hodet mitt.
Jentene hadde besøk av venner og koste seg, mens jeg lå på sofaen.
Trond ordnet med lørdagsmat og lørdagskos til de som ville ha.

9. februar - Morsdag og tannpinedagen

Foto: meg selv
I dag ble jeg vekt med sang, kos, gaver, kort og frokost på senga.
Vi har hatt en fin familiedag sammen, slappet og og kost oss.
Og så har vi sett film: "Interstellar" (terning 4/6), og "Toy Story 4" (terning 5/6). 

Ukens kreative fra Amanda


Amanda har også denne uka vært kreativ på mange vis.
Både på scena på UKM som klovn og på utstilling med bilder.
Og så har hun laget gaver til Anja flere dager - med vanskelig innpakning å åpne.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune


Spill: Goat simulator på PS4

"Spillet handler om en geit, og du kan gjøre nesten hva du vil.
Det er oppdrag, og figurer du kan få ved å gjøre oppdrag.
Spillet er kjempegøy, du kan f.eks. gå på toppen av et hus og gå på fest.
 Det er to plasser du kan være på, i byen eller i en bygd."

Terningkast: 6

Ukens Snøball


Det er aldri vanskelig å komme seg ut av senga når du har en hund i livet ditt:
med mindre hun legger seg oppå ansiktet ditt, kanskje?

Ukens Ole Brumm

"Er det ikke moro, Ugle?" sa Kristoffer Robin. "Jeg bor på en øy!"
"De atmosfæriske forhold har vært meget ufordelaktige i det siste," sa Ugla.
"De hva for noe?"
"Det har regnet," forklarte Ugla.
"Ja," sa Kristoffer Robin. "Det har det."
"Vannstanden har nådd uante høyder."
"Nådd hva for noe?"
"Det er mye vann her omkring," forklarte Ugla.
"Ja," sa Kristoffer Robin. "Det er det."

(Ole Brumm)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar