Årsoversikt

søndag 2. februar 2020

Uke 5 2020 - Viral spredning

Illustrasjon: Maia
Viral spredning

Denne uka har "corona" vært både på alle lepper - og på alle facebook-sider.
Viruset som kommer fra Kina skremmer mange, 
og genererer stadig nye overskrifter med fargerike beskrivelser,
samtidig som vitser om corona-øl sprer seg langt raskere enn viruset.

Her hjemme har livet gått videre med hverdager og hverdagsliv.
Jeg kom hjem fra Gdansk på mandag kveld, 
og gikk rett ut i vaktuke fra tirsdag, med utekontor på onsdag,
og travle dager på kontoret de andre dagene.

I helga har Amanda vært på Work-shop med UKM,
mens vi andre har kost oss hjemme, og sett mye film, uten virale angrep.

27. januar - Den internasjonale holocaust dagen

Foto: meg selv.
Det var helt greit å starte uka med feriedag og hjemreise fra Gdansk via Oslo.
Jeg hadde med meg gaver til alle mann fra Gdansk, og snopa litt på veien hjem.
Denne posen med sjokolade likte jeg aller best, da.

28. januar - National Data Privacy Day

Foto: meg selv
Så kom hverdagen tilbake med full kraft, og lang dag på jobb på tirsdag.
Da jeg endelig var hjemme tirsdag ettermiddag, fristet det mest å slappe av på sofaen,
med en god bok som jeg holder på å lese: Solsøsteren av Lucinda Riley.

29. januar - Kansas Day

Foto: Trond
Trond er jo da en av dem som har hatt det morsomt med at virus og øl har samme navn.
Onsdag kunne han meddele at Corona er påvist i Norge, han kjøpte med seg et par øl,
etter sigende for å begrense skadevirkningene her i Eivindvik.

30. januar - National Croissant Day

Foto: Trond
Rune fikk være med på bueskyting for første gang på torsdag,
etter at han hadde forsøkt litt på Pangstart med 4H forrige helg.
Det var en stolt gutt som kom hjem og viste fram skyteskiva.

31. januar - Backward Day

Foto: meg selv
Fersk torsk fra Raymond (og Ingrid) ble middag på fredag, og nydelig godt var det!
Maia hadde besøk, og vi så alle sammen film på kvelden.
Kjæledyrenes hemmelige liv 2, som fikk terningkast 4 av Maia.

1. februar - Katolsk minnedag for Brigid av Kildare

Foto: meg selv
Amanda var på workshop på dagen, mens Rune, Trond og jeg så Mission Impossible 3.
På kvelden ble det en form for Tapas, med koselig besøk av Ronny,
og så ble det film etter "tips" fra Elin: The Hustle, som fikk terningkast 5,5.

2. februar - Kyndelsmesse

Foto: Trond
I dag har vi da endelig tatt ned resten av julepynten, og juletreet.
Jeg har sagt at jeg feiret polsk jul, og de tar ned treet 2. februar, så da gjorde vi det.
Litt film har det blitt i dag også; Mission Impossible 4, som fikk terningkast 5.

Ukens kreative fra Amanda

Månedens maleri: "The Space Giraffe"

Maleri: Amanda
På Workshop var oppgaven å male en sjiraff i sin egen stil.
Da ble det galakse-motiv på sjiraffen til Amanda.
Det ble en fantasifull sjiraff med flotte farger.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill:  Battlefront på PS4


"Det er et Star Wars spill der du kan velge å spille stormtrooper mot rebels,
eller du kan spille "imperials" (Vader, Palpatine) mot "de gode" (Han Solo, Luke, Leia).
Og du kan fly, du kan få millenium falcon på det gode laget, og bobba fetts fly.
Målet er å enten få ned 80/80 hvis du er god, eller å beskytte den om du er "ond"."

Terningkast: 6

Ukens Snøball


Du har alltid noe å stelle med når du har en hund i livet ditt:
Når Snøball har vært ute og løpt i regnet, har pappa en "reivunge" å tørke etterpå.

Ukens Ole Brumm

"Hei, Tussi!" sa Ru.
Tussi nikket dystert til ham:
"Det begynner nok snart å regne," sa han. "Bare se!"

(Ole Brumm)

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar