Årsoversikt

søndag 1. mars 2020

Uke 9 2020 - Vårtegn

Illustrasjon: Maia
Vårtegn

Tenk, da skriver vi allerede mars måned i 2020. Som tiden flyr!
Rune har denne helga hardnakket hevdet at nå er det vår,
selv om det altså nesten har kommet mer snø nå den siste uka enn hittil i vinter.
Men så fant jo vi flere tegn til vår på vei hjem fra samtalegudstjeneste i dag.

I helga har Maia vært på konfirmasjonsleir på Alværa,
og nå har Trond og Maia reist til Bergen for en uke der,
mens Rune, Amanda, Snøball og jeg skal holde fortet her hjemme. 
Det blir en annerledes hverdagsuke for oss fem.

Denne uka har jeg blant annet brukt tid på å klippe Snøball; nesten et vårtegn, det også.
Så nå har hun nesten ikke pels, og fryser litt, men er veldig myk å klemme på!

24. februar - Mattismesse. Blåmandag

Foto: meg selv
Uka begynte med lave skyer. På Tenerife var det sandstorm og innstilte fly. 
Min kollega satt derfor "sandfast" uten mulighet for å komme seg hjem som planlagt.
Jeg foretrekker de lave skyene i Eivindvik.

25. februar - Fetetirsdag

Foto: Trond
Trond var på kurs i Bergen på tirsdag siden han er blitt tillitsvalgt.
Jeg var derfor uten bilen min, og gikk ned til jobb i stedet.
Rune var på skyting på kvelden, og tangerte personlig rekord med 241 poeng.

26. februar - Askeonsdag

Foto: Trond
I Sløvågen kan det også være mye sand i lufta, men onsdag var det ikke så galt.
Askeonsdag markerer angivelig starten på fasten.
Det merket vi ikke så mye til her i hus, er jeg redd.

27. februar - International Polar Bear Day

Foto: Trond
Denne uken har snøen kommet og gått fra dag til dag.
Trond hadde likevel fått søppelspann opp til levering torsdag morgen.
Rune og Amanda tok like godt med seg akebrett på skolen.

28. februar - National Tooth Fairy Day

Foto: meg selv.
Maia og de andre konfirmantene i Gulen har vært på leir i helga.
Fredag dro de avsted med båten til Lavik og buss derfra til Alværa.
Jeg tror de har hatt en fin helg sammen med mye moro.

29. februar - Skuddårsdagen. Supermanns bursdag

Foto: Trond
I går hadde 8. klasse åpent på "kafe av og te".
Der serverte de blant annet ungarske "Langos", som jeg kjenner fra studietiden.
Trond dro på nattevakt på Alværa, så jeg og de to minste hadde alenekveld.
1. mars - Share a Smile Day

Foto: Trond
Så var vi kommet til mars. Rune sier det er vår.
Disse plantene tror visst også at det er vår, men snøen er ikke langt unna.
Vi har vært på samtalegudstjeneste for konfirmantene i dag.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: meg selv
Denne uken har Amanda blant annet lekt seg med Nabbi-perler. 
Ideen til dette Norges-kartet med flagg fikk hun fra en klassekamerat,
som foreslo at hun skulle perle Norge. Det ble ganske kult, synes jeg!

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Foto: Rune
Spill: Super Smash Bros Unlimited på Nintendo Switch

"Spillet handler om at du skal velge Nintendo figurer, du kan ha åtte spillere i et spill.
Du kan ha to moduser. Det første er tid-modus, der du skal få så mange poeng som mulig.
Den andre er en modus der de andre har tre liv, og du prøver å slå alle andre ut tre ganger.
Hvis du ikke har noen å spille med, kan du spille mot maskinen."

Terningkast: 5

Ukens Snøball

Foto: Trond. Snøball venter spent på Maia.
Det er alltid kjekt å komme hjem fra tur når du har en hund i livet ditt:
Gjensynsgleden er på 100 % om du bare har vært borte i 10 minutter.

Ukens Ole Brumm

Han så bort på klokken.
Den var fem minutter på elleve, og det hadde den vært 
siden den stanset for noen uker siden.
"Nøff," sa han lykkelig, "klokken er snart elleve.
Du kom akkurat tidsnok til en munnfull av et eller annet,"
og så stakk han hodet inn i matskapet.

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond. På kafe av og te.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar