Årsoversikt

søndag 8. mars 2020

Uke 10 2020 - En uvanlig uke på flere vis

Illustrasjon: Maia.
En uvanlig uke på flere vis

Denne uka har vært utenom det vanlige for oss her i familien.
Trond har vært i Bergen på kurs for tillitsvalgte,
Maia har vært i Bergen på arbeidsuke på favorittbutikken; Outland,
mens Rune, Amanda og jeg har vært hjemme "alene".

Maia og Trond har kost seg i Bergen, på hotell sammen,
og vi her hjemme har kost oss, vi også, selv om vi ikke var på hotell.
Og så har det vært veldig greit å bli samlet igjen her hjemme,
og ha en rolig familiehelg sammen, for en helgs skyld.

Det ble en litt trist avslutning på helga, og en uvanlig helg på grunn av det,
men vi står sammen som familie, og trøster hverandre, da går det greit.

2. mars - Dr. Seuss Day

Foto: Trond/meg selv
Trond har tilbrakt dagene på kurs på hotell Grand Terminus.
Jeg dro med el-bil til Knarvik på tannlegebesøk i 3 timer.
Før jeg dro hjem, fant jeg Bestemorost på Meny - min absolutte favoritt!

3. mars - If Pets had Thumbs Day

Foto: Maia/Trond/Gunn Birknes
Maia har hatt arbeidsuke på Outland i Bergen, lært mye, og kost seg der.
Rune var på skyting, første gang uten støtte, og 171 poeng med et skudd i manko.
På kvelden var Trond på pub-besøk på "Folk og Røvere".

4. mars - Brain Injury Awareness Day

Foto: Maia/Trond/meg selv
Ingen overraskelse at Maia fant endel bøker hun ønsker seg på Outland.
Her hjemme fant Rune nettbrettet med sprekk i skjermen,
og mikrobølgeovnen røyk, mens Trond gikk tur langs Lungegårdsvannet.

5. mars - National Cheese Doodle Day

Foto: Trond/Maia/meg selv
Maia og Trond har kost seg med hotellfrokost og god mat og is,
her hjemme ble det pølser til middag på oss tre,
for Rune skulle på kulturskolen, det er fast på programmet på torsdag.

6. mars - Dentist Day

Foto: Trond
Trond måtte vise meg at de fikk oppskåret brød på hotellet, 
siden jeg synes det er dumt å måtte skjære brød på hotell når jeg ikke gjør det hjemme.
Og så kom han og Maia hjem til oss, ren glede å være samlet igjen!

7. mars - World Math Day

Foto: meg selv
Lørdagsmiddag denne uka ble enchiladas, siden vi hadde pizza på fredag.
Maia og Amanda var med venner både ute og hjemme,
og så hadde vi en fin lørdagskveld sammen med "Alle mot 1" til slutt.

8. mars - Kvinnedagen

Foto: meg selv
Sent i går kveld oppdaget Amanda at dvergmarsvinet hennes, Snøhvit, var død. 
Så i dag har vi hatt begravelse for Snøhvit på tomta vår, en trist stund.
Amanda har laget flott gravstein og kiste og holdt en fin tale til Snøhvit.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda
Amanda er glad i å lage møbler og klær til Barbie, ofte sammen med venner.
Nå i helga var det Dorthea som var på besøk, og resultatet ble flott:
ny køyeseng, strykebrett og klesstativ med kleshengere.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune


Spill: Super Mario Kart på Nintendo Switch

"Et racerspill som du kjører, og prøver å slå andre Nintendo-figurer.
Du kan velge mellom mange biler, hjul, og gliders.
Det er mange moduser, som racemodus, battle-modus, balloon-modus,
plant-modus og tid-modus. Du kan spille online, og fra 1 til 4 spillere."

Terningkast: 4

Ukens Snøball


Det er alltid underholdning å finne når du har en hund i livet ditt:
Putene i sofaen kan brukes til mange rare søvnposisjoner.

Ukens Ole Brumm

"Og så må vi ha med oss Proviant."
"Ha med oss hva for noe?"
"Noe å spise," sa Kristoffer Robin.
"Gudskjelov," sa Brumm lykkelig.
"Et øyeblikk trodde jeg du sa Proviant eller noe sånt.
Nå skal jeg gå og si det til de andre."
Og så luntet han avsted.

(Ole Brumm)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar