Årsoversikt

søndag 15. desember 2019

Uke 50 2019 - Hvor det er barn, er det alltid jul!

Hjuringen sit på bergje,
ser imote sol;
so gle'er han seg åt kvelle,
som bonni gjer imot jol.

Stev fra Telemark

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Hvor det er barn, er det alltid jul!

Gjett om vi gleder oss til jul, både voksne og barn.
Men adventstida er jo faktisk like gøy, eller kanskje til og med bedre?
Vi koser oss med juleforberedelser og adventsaktiviteter,
med nissebesøk og alt det kjekke som denne tiden av året bringer med seg.

Vi har hatt en ny flott adventsuke, travelt som alltid,
men det er jo ikke farlig å ha det travelt når vi har det så kjekt.
Vi har fått gjort unna det meste av julehandelen for i år,
vi har kost oss med juleverksted, besøk, konserter og enda mer.
 Er det rart vi elsker adventstida?

Mandag


Trond og farmor tok turen til Knarvik og Åsane på mandag,
litt for at hun skulle på julehandel, og mest for å skifte lyspære i elbilen.
Jeg måtte på "utsjekk" på legevakten på kvelden, 
med gjennomgang av utstyr og hvordan ting fungerer,
så derfor ble det en noe ufrivillig tur til Knarvik på meg også.

Tirsdag


Trond var i Åsane på tirsdag også, denne gang med min bil.
Han hentet ny komfyr i Bergen, og så var han på møte på Alversund.
Det var så vidt han kom seg hjem i vinden, men det gikk til slutt bra.
Her hjemme var Rune og jeg på skyting,
og så monterte barna og jeg nye lys på juletreet, som jeg syntes ble veldig fint!

Onsdag


Jeg leste en artikkel om et banankunstverk verdt mye penger som ble spist.
Vi tenkte det kunne vært greit å eie et slikt kunstverk.
Så da lagde jeg mitt eget kunstverk, jeg da.
Det kan kjøpes, om vi blir tilbudt den rette summen.
Men foreløpig henger nå banan og risboks der som vår kommentar til klimakrisen.

Torsdag


Trond har hatt ferie hele uken, mens jeg tok ferie torsdag, så vi kunne dra på julehandel.
En hel dag for oss selv gjorde susen, så vi ble nesten ferdig,
og så hadde vi en fin kveld på "Salsa" med middag der,
og deretter en god natts søvn på Thon Hotel Bristol, midt i byen.
Barna var på adventskonsert med kulturskolen, og med farmor her hjemme.

Fredag


Mens jeg var på veiledningsgruppe på fredag,
handlet Trond resten av årets julegaver.
Da vi kom hjem, hadde Amanda satt deig til lussekatter,
som vi to bakte ut og stekte,
så dermed ble det lussekatter på Luciadagen også i år.

Lørdag


I går kom Mona og barna på besøk, og så hadde vi juleverksted,
en kjempefin førjulsstund, som vi satser på må bli tradisjon.
Så kjekt med besøk fra Sula!
På kvelden var Rune og Amanda med på "Lys Våken" i kirka,
med fakkeltog, konsert og overnatting i kirkerommet.

Søndag


I dag har vi hatt oss en ny by-tur, Trond sin fjerde denne uka.
Nå var det barna sin tur til å handle julegaver til sine venner.
Og så har farmor fått handlet enda litt til.
Så da ble det middag på McDonalds,
det kan vel kalles en form for adventskos, det også?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar