Årsoversikt

søndag 8. desember 2019

Uke 49 2019 - Syng hva fanden dere vil, men jeg synger «Nu falmer skogen», sa kjerringa i juledags gudstjeneste.

Selv Norges vinter med sne og is
har flammefarger som vinner pris.
Den nordlysvrimmel
på høien himmel
er fullt bevis.

Ole Vig

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Syng hva fanden dere vil, men jeg synger «Nu falmer skogen», sa kjerringa i juledags gudstjeneste.

Så legger vi bak oss årets første adventsuke,
samtidig som vi er inne i de siste ukene av 2019.
Denne uka har blant annet vært preget av advent og nissebesøk,
og så har det vært mye vind og vær - og litt sykdom.

I helgen har vi gjort en skikkelig innsats på å finne julestemningen,
med ikke mindre enn 3 "Home Alone" - julefilmer,
pynting av pepperkakehus og av juletre,
og så avrundet med adventskonsert i kirken i kveld,
der noen av oss var med og opprådde, og andre var i publikum.

Mandag


Adventstid er kalendertid for mange, også for oss.
Amanda og Rune kom begge hjem fra skolen på mandag,
og fortalte at de skulle ha med kalendergaver til klassen.
Så da ble det handling av kalendergaver,
og innpakking av disse på ettermiddagen mandag.

Tirsdag


Jeg fikk disse flotte juleblyantene i kalenderen min på mandag,
så tirsdag ble det litt mer julestemning på kontoret.
Jammen er jeg heldig, som får kalender tilsendt fra systa hvert år!
Tirsdag var det skyting for Rune på kvelden,
og Maia var på konfirmasjonssamling på Dalsøyra.

Onsdag


På onsdag var jeg på synfaring på tomta vår,
sammen med byggmester Odd og entreprenør Roy.
Med disse to på laget, tror jeg at det skal bli veldig bra,
nå håper vi at vi snart kan komme igang med husbygging,
det skal i alle fall bli kjekt den dagen vi er ferdig!

Torsdag


Etter å ha småhangla med forkjølelse hele uka,
måtte jeg kaste inn håndkledet på torsdag,
avlyse dagens pasienter, og ta hjemmekontor i stedet.
Farmor kom på besøk helt fra Sokndal,
og fikk en lang dag da hun ble stående i kø ved Bømlafjordtunnelen.

Fredag


Jeg var fortsatt syk og hjemme fra jobb fredag,
og i tillegg hadde jeg klart å smitte Amanda, som ble hjemme fra skolen.
Men vi klarte nå å få montert pepperkakehuset
som farmor hadde med seg helt fra Sokndal.
Men pynting av huset måtte vi vente litt med.

Lørdag


Rune og jeg planla på fredag at vi skulle se julefilm på lørdag.
"Home Alone" var det Rune ville se, helst "alle" filmene.
På lørdag rakk vi å se de to første i serien,
innimellom lørdagskos med quesedillas og rotfruktchips.
Det hjelper godt på julestemingen!

Søndag


I dag har vi også rukket å se en "Home Alone" film,
den tredje i rekken av fem (har vi funnet ut).
Og så har vi "jentene" vært med og sunget i kor på adventskonsert,
mens Trond og Farmor var blant publikum.
Og så har Amanda og Maia pyntet pepperkakehuset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar