Årsoversikt

søndag 29. september 2019

Uke 39 2019 - Man er aldri for gammel til å lære.

Høit, over engenes brustne tone,
og over hængende taakers tvil,
faar bjærken farvet sin døde krone
fra fjerne, flammende kysters smil!
Og, elste, aspenes dypblaa gløden
er bare afglans af morgenråden
for begges kommende, blaa april!

Olaf Bull

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Man er aldri for gammel til å lære

Tenk, så er snart september også over,
ukene går så alt for fort, vi rekker ikke alt vi skulle gjort.
Men det hjelper vel lite å klage over det,
vi får heller forsøke å ta lærdom fra dag til dag og kanskje bli litt klokere?

Det har blitt en rar vaktuke for min del,
siden jeg var hjemme fra jobb mandag etter nattevakt,
og så var jeg på veiledningsgruppe med kurs i akuttmedisin fredag og lørdag.
Alt i alt har det vært en fin uke.
Selv om det ble litt dramatikk for Trond i dag.

Mandag


Søndag 22. september var det akkurat 25 år siden første episode av Friends.
Vi så siste episode av 10 sesonger mandag kveld.
Det tar altså mindre enn et år å komme gjennom 10 sesonger,
når en ser i snitt 1-2 episoder til dagen.
Helt relevant lærdom der, med andre ord!

Tirsdag


Denne uka var det inngangspartiet som skulle være fokus
i Amandas og mitt opprydningsprosjekt.
I begynnelsen av uka klarte vi å følge programmet, men det skled ut i helga.
Dermed har inngangspartiet blitt litt mer organisert og ryddet,
og vi lagde denne fine solbrille-oppbevaringen, nå som sesongen er over.

Onsdag


Vaktuke betyr utekontor. Denne uka ble det bare Byrknes,
siden jeg altså hadde fri på mandagen.
På ettermiddagen tømte vi bassenget helt, 
og fikk vasket det nokså bra med Enjo-klutene våre.
Vi har lært av erfaring fra i fjor at det er lurt å ha fint vær og tid når det skal gjøres.

Torsdag


Jeg forsøkte meg på gevinst i pantelotteriet - der har jeg noe å lære,
for sannsynligheten for at jeg skal vinne tror jeg er lik null.
Så da brukte jeg i stedet torsdagsettermiddagen 
til å rydde i garasjen, slik at det er nokså orden på tingene der,
og bassenget fikk Amanda, Rune og jeg båret inn før det begynte å blåse.

Fredag


På veiledningsgruppa denne helga har vi øvd på akutte ting.
Hjertestans er en slik ting.
Det er utrolig lærerikt å øve på slikt, for da oppdager en det en ikke kan.
Fredag kveld var gruppa på Escape-room, og ute og spiste middag.
Det var en kjempefin kveld.

Lørdag


I går fortsatte vi å øve på kurset, for en blir aldri utlært.
Det er veldig bra å faktisk øve på situasjoner,
i stedet for tavleundervisning, det tror jeg vi alle lærte mest av!
Etterpå det tok jeg turen til Ikea og handlet litt der,
før jeg dro hjem til Eivindvik og lørdagskos.

Søndag


Jeg og Trond har lært noe i dag også:
jeg må ta Trond med meg på Tupperware-demonstrasjoner.
For i dag klarte han å kutte tuppen av pekefingeren
da han ikke visste hvordan det nyeste kutteredskapet mitt fungerte.
Jammen har vi lært en hel masse nytt også denne uka!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar