Årsoversikt

søndag 22. september 2019

Uke 38 2019 - Det er sju slags vær i en høstnatt.

En høi og ren septemberdag
til fjells i vindens friske drag.
Hvor kjennes luften tynn og sval!
Det er som gjennem rummets blå
med vinger på
jeg svever over egen kval.

Nils Collett Vogt


Det er sju slags vær i en høstnatt.

Eller kanskje det er rettere å si at det er sju slags vær i en høstuke?
Vi startet vel uka med restene av storm og uvær fra helga.
Ut over uka har været vekslet fra opplett til regn til vind sånn på timen,
og nå i helga er det visst sommer igjen, med solskinn og varme.

Sånn er det jo; høsten betyr mye, og vekslende, vær.
Så vi kan ikke klage - det er bare sånn det er.
Uka har ellers bydd på endel hodepine og migrene for min del,
så da blir det ikke mer aktiviteter på kveldstid enn det en absolutt må.
Og i kveld skal jeg på legevakten, sånn går nå dagene.

Mandag


Inspirert av helgens sømprosjekt - og ønsket om å sy mer
opprettet jeg ny konto på Instagram denne uka; "B for Brita".
Her har jeg tenkt å dele litt av mine sømprosjekter
- både nye og gamle, selv om det har blitt mest gamle bilder til nå,
siden jeg ikke har sydd mer enn et luemerke denne uka.

Tirsdag


Så var det tid for andre konfirmantsamling for Maia på tirsdag,
de samles på Dalsøyra, og vi voksne organiserer kjøring til og fra.
Maia mener jeg er mer opptatt av dette enn henne,
og det kan hun vel kanskje ha rett i,
det er både stas, og litt skummelt, å ha konfirmant til våren.

Onsdag


Trond har fått seg ny mobil, som tar flotte bilder,
som dette blomsterbildet, som han tok på onsdag.
Amanda og jeg begynte på et lite forsøksprosjekt:
vi skal følge et årsprogram for å fjerne "rot" fra "Home Storage Solutions 101".
Vel og merke ble det med onsdagens oppgave denne uka, da, men...

Torsdag


Ukens fjerde ettermiddag er travel for alle andre enn meg.
Og Snøball, som stort sett aldri har det travelt.
Hun slapper av på dagen, springer så litt i hagen,
så legger hun seg med Amanda, og flytter inn til oss når Amanda sover.
På torsdag kveld fant jeg henne i stolen sammen med Dobby.

Fredag


Etter en uke med tungt hode og migrenetendens,
blant annet på grunn av det vekslende været,
fant jeg ut at vi skulle ta en tur opp i byggefeltet der vi har tomt,
og ta en kikk på ballbinge og lekeplass som har kommet opp i sommer.
Nå håper vi snart vi kan komme igang med husbygging.

Lørdag



I går var Trond og jentene på torgdag på Vidsyn,
der Trond var med på stand med bueskyting,
mens jentene drev med ansiktsmaling.
Rune og jeg var først på Kafe av og te, og så i bursdag til William på Hantveit,
før vi samla oss her hjemme til lørdagskos på kvelden.

Søndag


I dag har jeg stort sett sovet - og forberedt meg på nattevakt på legevakten.
Trond, Rune og Maia har vært på Dalsøyra en tur,
noen har sett på fotballturnering, noen har sett på fly, og noen har vært på besøk.
Amanda har vært i bursdag til Linnea.
Og nå er det snart tid for meg å dra, så derfor ble det tidlig blogg i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar