Årsoversikt

søndag 8. september 2019

Uke 36 2019 - Verden er full av muligheter. Husk at du er en av dem.

Du er ung idag, du er sterk idag,
og den grønne jord er din.
Fold dig ut som et knitrende silkeflagg
i den feiende, friske vind!

Du er full av sol og av gyllen vår,
og du kjenner de tusen sange.
Og du eier en verden av skjønne år
og av timer rike og lange.

Fold dig ut idag mens ditt hjerte slår
og ditt sinn er en blomsterhave.
Grip din skinnende lyse vår
og livets tindrende gave!

Inger Hagerup

Foto: Brita W. Hjønnevåg
Verden er full av muligheter. Husk at du er en av dem.

Så var vi kommet til Runes "bursdagsuke",
tenk, minstemann ble 10 år i dag, så stor han begynner å bli!
På sin egen måte har han denne uka ment at det var hans uke,
og sett det som naturlig, siden han tross alt hadde fødselsdag snart!

Jeg har hatt vaktuke, det er mer slitsomt enn jeg liker å innrømme.
Med utekontor 2 dager og full timebok (and then some) alle dager,
så er det godt å komme til fredag og vite at det er helg.
Og akkurat nå, med sliten kropp etter barnebursdagsfeiring i dag,
er det veldig godt å vite at jeg ikke har vakt den uka som kommer.

Mandag


Uka startet med vakt og utekontor i Brekke.
Det var lenge siden sist jeg var der, så det merkes,
og det ble en lang dag med mange konsultasjoner,
men heldigvis holdt nødnettradioen seg stille,
ellers hadde det fort blitt en enda lengre dag.

Tirsdag


Denne uka fant vi endelig norske epler i butikkene.
Maia og jeg er veldig glade i norske epler,
så jeg tror Trond har kjøpt sånn omtrent en kilo daglig.
Og vi har spist nesten like mye, er jeg redd.
Men et eple eller ti holder ikke denne doktoren borte, nei!

Onsdag


Det er ikke bare slitsomt med utekontor, det er også kjekt.
På onsdag var jeg på Byrknes, det andre utekontoret vårt.
På grunn av noen tekniske vansker
så ble det litt ekstra-arbeid med blodprøvebestillingene,
men vi kom oss nå gjennom dagen på et greit vis, likevel.

Torsdag


Det jeg burde ha gjort torsdag, var vel å begynne på kaken til bursdagen.
Men jeg fikk så lyst på belgiske vafler, siden de solgte dem på butikken.
Og så var det tomt for dem da jeg skulle kjøpe.
Så da måtte jeg jo bare lage noen selv i stedet.
Og denne gangen ble de helt "riktige", så nå kan det fort bli vafler rett som det er.

Fredag


Jeg oppdaget vel onsdag at jeg manglet fondant til bursdagskaka,
så vi trodde vi måtte ta turen til Knarvik fredag ettermiddag.
Men snille Anita var i Førde på kurs torsdag kveld,
og da jeg kom på jobb fredag morgen lå denne på pulten min.
Så da kunne jeg i stedet bake kake fredag ettermiddag.

Lørdag


Siden jeg fikk bakt kaken allerede fredag kveld,
kunne jeg starte lørdagen med pynting.
Det ble ikke mindre enn tre figurer skapt i fondant til pynt,
skal det være Mario-bursdag, så må det være såpass.
Dagen ble ellers brukt til bursdagsforberedelser i stor grad, kan du si.

Søndag


Dagen i dag startet med gaver og frokost på senga til Rune.
Så pyntet vi muffins, som jeg og Amanda hadde bakt i går kveld.
Så var Maia, Trond og jeg i kirken på konfirmantpresentasjon.
Så var det bursdagsselskap for Rune med Mariotema,
hipp hurra for 10-åringen vår, som er full av muligheter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar