Årsoversikt

søndag 1. september 2019

Uke 35 2019 - Denne uka gikk fort, i overmorgen er det alt onsdag, sa mannen.

Og dagen stiger, og dagen gaar
og sommerens tid den svinder.
Men høsten den staar saa mild igjen
med alle de deilige minder.

Wilhelm Krag

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Denne uka gikk fort, i overmorgen er det alt onsdag, sa mannen.

Høstens andre uke er overstått, det ble en litt "rar" uke, synes jeg.
Både værmessig; med trykkende varme de første dagene av uka,
og deretter skikkelig høstvær med regn og vind,
men også jobbmessig; siden det ikke har vært en vanlig jobbuke.

Denne uka har jeg nemlig bare vært på kontoret 2 dager,
hatt hjemmekontor en dag, og deretter vært på veiledningsgruppe torsdag,
og på 2-årskonferanse for ALIS-Vest fredag.
Det var spennende og litt rart, siden fokus er på oss legene i prosjektet,
men det gikk jo bra, det også, heldigvis.

Mandag


Uka startet nå som de fleste av hverdagsukene mine,
med å få barna ut av sengene og på skolen,
for deretter å haste til kontoret for å få meg en kopp kaffe.
Da er det veldig greit å komme til ferdig kaffe,
siden jeg ofte er litt sen, og de andre ofte er på plass før meg.

Tirsdag


Ukas andre dag var travel, sånn er det, 
når en skal være borte de siste 2 dagene fra praksisen.
Men til lunsj ble det kos, siden Margrethe hadde fødselsdag,
og hun tok med seg porsjons-ostekake til alle mann.
Jammen er det greit med gode unnskyldninger for å feire litt i hverdagen.

Onsdag


Rune hadde fri onsdag, så da var det greit å kunne ha hjemmekontor.
Denne uka hadde Spar tilbud på ferdigpizza,
så da ble det pizza til middag både onsdag og fredag.
Jeg testet ut om det gikk bra å steke 4 på en gang,
noe det gjorde, selv om Trond trodde den ene hadde satt seg fast.

Torsdag


Veiledningsgruppa vår har blitt en viktig. kjekk og god del
av det å spesialisere seg i allmennpraksis.
Her kan vi lufte utfordringer, tunge dager, fine dager, 
enkle og vanskelige problemstillinger,
og få støtte, råd, trøst og omsorg, og i tillegg lære en hel masse.

Fredag


Tenk at det alt er 2 år siden jeg begynte som fastlege i Gulen.
Fredag var det 2-årskonferanse for ALIS-Vest,
der vi som deltar som leger i prosjektet selvsagt er tilstede og deltar.
På vei hjem kjørte jeg innom Biltema,
og handlet endel reservedeler til 3 sykler som mangler forskjellig.

Lørdag


Gårsdagen brukte vi mest til å slappe av.
Jeg har klart å bli litt forkjølet, og var ikke helt i slag.
Men det ble et lite besøk på Svaberg,
og så ble det lørdagskos med taco og "Stjernekamp".
Dessverre ble det nettopp Kari Gjerdrum som måtte dra hjem i går.

Søndag


I dag var Snøball veldig heldig, for tenk, to nabojenter kom på døra, 
og lurte på om de kunne få gå tur med henne.
Snøball ble veldig glad for å være med på tur,
og vi ble veldig glade for at jentene ville ta henne med på tur.
Så kunne vi i stedet få fiksa en av syklene, så alle barna kan sykle til skolen i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar