Årsoversikt

søndag 8. april 2018

Uke 14 2018 - Tilbake til hverdagen for fulle mugger

Akkurat nå er jeg glad for en ting: at helga (og uka) er over. Det høres kanskje litt rart ut, helg er da vel en flott ting, men etter 12 timer på vakt på legevakten i dag, og i tillegg 2 timer reisevei hver vei til og fra legevakten i Knarvik, så er det faktisk helt greit at helga er unnagjort for denne gang. Og jeg tror Amanda er glad helga er over, også, for hun har vært på seminar med skolekorpset hver dag denne helga, og kjenner nok også på at denne helga har vært mer jobb enn fritid.

Men det er jo tross alt søndag i dag, så da blir det en liten blogg fra meg, da, om enn et blogginnlegg som kanskje bærer preg av at jeg er bittegrann sliten etter en lang dag på jobb. 

Fra dagens øvelse: Høna til Amanda prøver seg på kornetten til Amanda.
Av og til er det faktisk helt greit at helga er vel overstått, også.


Men uka startet jo med en fridag, så det har jo ikke bare vært travelt denne uka, når jeg tenker meg om. Andre påskedag ble for vår det brukt til å ta det helt med ro hjemme hos mamma/bestemor Kari til litt utpå dagen, før vi tok turen hjemover til Eivindvik. 

Det var litt rart å tenke på at vi for omtrent et års tid siden, på andre påskedag i fjor, var innom Eivindvik på hjemveien for å se oss litt om. I år skulle vi jo ikke lengre enn hjem til Eivindvik, tenk så greit å ha kort vei hjem fra påskeferie!


På fødselsdagen til Zara var vi tilbake til hverdagen. Barna på skolen, jeg og Trond på jobb. Og Trond var i Bergen etter jobb for å levere el-bilen på verksted for å gjøre en oppgradering som Renault har gitt oss tilbud om. Dermed fikk jeg og barna en ettermiddag alene hjemme, som jeg blant annet brukte til å sy litt. 


Og onsdag kveld ble dermed denne nye kjolen til Maia ferdigstilt, etter at jeg begynte på den på tirsdagen. Kjolen ble kanskje litt stor til henne, men hun er veldig fornøyd, og gleder seg til en anledning hun kan få bruke den.


Rune ville også ha noe nytt denne uka, så da ble det bukse til ham på torsdag. Egentlig hadde vi planlagt å sy klær med gul farge til påskediskoteket som skulle vært før påske, men som ble utsatt til fredag denne uka. Det skulle visst være lavere inngangsbillett om de hadde på seg noe gult, men til syvende og sist så tror jeg kanskje det ikke betydde noe likevel. Men gul bukse ble det, likevel, da.


Fredag skiftet været fra lavtrykk til høytrykk. Så da ble det migrene på meg, og en ettermiddag i ro hjemme så langt jeg kunne. Amanda og Trond dro til Brekke på seminar med skolemusikken, mens Rune var på "forsinka påskediskotek" i gule bukser. Dessverre ble det planlagte diskoteket for de større barna avlyst, så Maia fikk ikke brukt kjolen sin, hun, da. Men det byr seg nok en anledning før vi vet ordet av det, likevel. 


I går var Amanda igjen på seminar store deler av dagen, mens jeg bare var tung i hodet og sliten etter migrene dagen før. Dagen forsvant derfor helst i soving for min del, selv om det ble en tur på butikken for å handle lørdagsmiddag, en tur til Rutledal for å hente Amanda etter seminaret, og en liten tur ut med barna, som testet de "nye" syklene sine.

På kvelden så vi omtrent halve den første filmen av "Lord of the Rings"-serien. Med utvidet versjon på bortimot 4 timer, så er det greit å dele dem litt opp. 


Og så var jeg kommet til søndagen igjen. I dag startet jeg hjemmefra litt før klokka seks på morgenen, og kom hjem igjen et stund etter klokka ti i kveld. Etter 16 timer med enten kjøring eller jobb på legevakten, så kjenner jeg at jeg lengter etter å finne puta mi nå. 

Selv om det er veldig kjekt med jobb på legevakten, så må jeg innrømme at jeg er glad for at det er endel uker mellom hver gang det er helgevakt, i alle fall, for det kjennes på kroppen at en ikke har hatt fri i helga. Og det er ikke tvil om at vi er tilbake til hverdagen - og at det er helt greit at helga er over, for denne gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar