Årsoversikt

søndag 24. september 2017

Uke 38 2017 - En uke med vakt kjennes på kroppen

If you wake up and don't want to smile
If it takes just a little while
Open your eyes and look at the day
You'll see things in a different way

Don't stop thinking about tomorrow
Don't stop, it'll soon be here
It'll be here better than before
Yesterday's gone, yesterday's gone

Det kan jammen være nydelige kvelder her i vest når været er på vår side.
En mann har det aldri så travelt at han ikke kan snakke om hvor travelt han har det.

Da har jeg overlevd min andre uke med vakt i Gulen. Det har vært en minst like travel uke som sist jeg hadde vakt-uke, noe som kjennes godt på kroppen. Det er bare å innrømme at jeg var glad for at fredagen kom denne uka, og at jeg til tider har blitt litt frustrert over at det blir i overkant mye som en skal ta stilling til på en gang. Jeg foretrekker å ta en ting av gangen, og det er ikke like lett å få til, når "alle" helst vil ha svar med en gang.

Men jeg skal ikke bruke hele dagens blogg til å snakke om hvor travelt jeg har hatt det, selv om travle og lange dager på jobb også påvirker ettermiddagene, så har vi da fått gjort litt annet enn jobb denne uka likevel.


Mandag startet med utekontor på Brekke. Det ble en hektisk dag, særlig siden jeg klarte å glemme kortleser med kort på kontoret i Eivindvik, slik at jeg måtte sende alt som skulle sendes elektronisk etter at jeg kom hjem hit. Det blir nok ikke glemt flere ganger. Klok av skade.

På ettermiddagen var jeg rett og slett sliten, så da gjorde det godt å legge seg tidlig, og kose seg med denne boka, som er den tredje i serien om "Syv Søstre". 


Tirsdag var det kontordag i Eivindvik. Tirsdager er alltid travle, siden det er første dag i uka vi er på kontoret i Eivindvik, og denne tirsdagen var intet unntak. Men det var likevel en fin dag på jobb, og jeg hadde jo kortleser og kort på plass denne dagen. 

På ettermiddagen ble det hjemmebakt eplekake fra Amanda, hun elsker å få jobbe og ordne på kjøkkenet. Og kaka var så god at den forsvant på et blunk. Og så skrapte vi, og sparklet, i alle fall noen av hullene, på det rommet som skal bli gjesterom her i huset.


Onsdag ble nok en hektisk dag. Jeg startet dagen med å kjøre til Byrknes, der jeg hadde utekontor denne dagen. Det ble bare en halv dag på Byrknes, siden jeg skulle i til Masfjorden etter lunsj på et møte, men jeg rakk jammen å se en god del pasienter på tre timer der ute. 

I Masfjorden møtte vi to forskere som skal forske på "ALIS-VEST"-prosjektet, og følge oss som er leger i spesialisering i dette prosjektet. Og så fikk jeg hilse på kollegaene i Masfjorden og i Modalen, som alle var med på møtet. På kvelden fikk vi pusset litt sparkel, og så malte vi første strøk med maling på en av veggene på gjesterommet.


Torsdag formiddag forsvant i møter på kommunehuset. Først møte med forskerne som var på besøk her i Gulen på torsdag, deretter møte i forhold til krise-ledelse i kommunen. Ulempen med en formiddag på møte er at en dermed skal forsøke å trykke inn en hel dags arbeid på kontoret på en halv dags tid. Det skar seg, og klokka ble langt over kontortiden min før jeg kunne gå hjem.

Helse-nett telefonen har, enn så lenge, vært veldig lite i bruk i mine vaktuker. Men den er med!


Og så kom fredagen, og jeg skal innrømme at jeg var glad for at vakt-uken var over for denne gang. Vi fikk besøk litt utpå kvelden av min søster Åse og hennes mann Tom, som kom sammen med Perro, Snøballs bestevenn, på besøk for helgen. Det gjorde godt å kunne legge beina opp på sofaen og kjenne på at det var helg.


I går var det nok en nydelig dag her i Gulen. Vi tok med oss besøket på tur til Tusenårsstaden, stedet der Gulatinget lå tilbake i vikingtiden. Et skikkelig flott opparbeidet område, her må det være store muligheter for arrangementer for mange.

Vi hadde en fin dag sammen med familien her hjemme, og koste oss med "Skal vi danse" og taco-kveld. En fin familie-lørdag, med andre ord.


Åse og Tom har tilbrakt dagen som publikum på sykkel-VM i Bergen. Vi andre har tilbrakt formiddagen med å se på sykkel-VM fra Bergen, mest for å se om vi kunne få øye på de to som var i Bergen for dagen, men jammen ble vi litt engasjerte her i hus under innspurten der Kristoff plutselig dukket opp i teten. Og et hederlig sølv ble det på nordmannen!

Nå står vi foran en ny uke. Men jeg skal ikke tenke på morgendagen, for den kommer fort nok, den. Og plutselig så er morgendagen blitt gårsdagen, og sånn går nå dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar