Årsoversikt

søndag 2. juli 2017

Uke 26 2017 - I flyttemodus

Don’t worry about gasoline
We’re moving
Don’t worry about the tv screen
We’re moving
Don’t worry about the bombs that fall
We’re moving
Don’t worry about nothing at all.


Travelt opptatte mennesker har bestandig tid til alt, mens folk med mye fritid ikke har tid til noe.

Ja, så var vi altså halvveis i 2017. Et halvt år som, for vår del, har medført store omveltninger, noe som vi særlig denne uka og neste uke merker ekstra mye til. I skrivende stund er nemlig Trond på vei til Eivindvik med helgens andre flyttelass, og når jeg blogger neste gang er det nok ikke usannsynlig at jeg blogger fra Eivindvik for første gang.

Det har vært travle dager de siste ukene, med jobb på dagtid og så pakking og rydding i huset hjemme til langt på natt hver eneste kveld. Det må til, om vi skal komme i mål, men jeg kjenner at jeg begynner å bli godt sliten nå. Men vi ser kanskje slutten på flytte-stresset, og begynnelsen på en ny tilværelse i Eivindvik nå etter hvert.


Når dagene stort sett består av enten jobb eller pakking av flyttelass, så blir det ikke akkurat variasjon over bildematerialet mitt. Mandag ble i alle fall vi ferdig med å pakke Amandas rom, klart for flytting med alle hennes leker og ting.


Uken har gått med til å få pakket ned alt vi skulle ha med oss, i mindre og mindre grad med kritisk blikk, og så å flatpakke alle møbler, slik at vi skulle få med oss mest mulig på lasset. Tirsdag var det Maias rom som ble så godt som ferdig pakket. Mye rosa bokser ute og går her, ser jeg.


Onsdag var det gangen som ble pakket klar, ikke fullt så mange bokser her, men desto mer papirer som gikk i søpla, fra hylla som stod der. Vi begynte også så smått å pakke ned kopper og kar fra kjøkkenet. Det er utrolig hvor mye vi har samlet opp gjennom årenes løp!


Torsdag fortsatte vi på kjøkkenet, og så var Amanda med og gjorde en kjempeflott jobb med å rydde og pakke alt på badet vårt. Jeg mistenker at det må være Amanda som har arvet mitt "organiserings-gen"; det skal bli enkelt å pakke opp igjen alt som hører til på badet, selv om vi går fra et lite bad til ikke mindre enn to bad og fire toalett i huset vi skal leie i Eivindvik.


Fredag var det tid for å pakke det som var klart for flytting i flyttebilen. Det skulle vise seg å ta 13-14 timer å få fylt i bilen, men da var det også, som bildet viser, stablet helt til taket. Skal si vi fikk mye med oss i ett lass, i alle fall! Fredag var også siste dag i juni, og det ble min "dag i bilder" den måneden. 


Det ble lørdag, og første dag i juli, før vi kom oss av sted med det første flyttelasset. For å få sove litt, etter en lang dag med pakking, valgte vi å ta ferja fra Stavanger til Bergen, der vi leide liggestoler og fikk oss noen deilige timer med søvn på veien nordover.

Vel fremme i Eivindvik litt utpå dagen i går så var det å bære inn alt vi hadde med oss. Det skulle jo ta litt lengre tid enn vi hadde håp om, så dermed ble det nesten en ny dag igjen før vi kunne kjøre sørover mot Hauge igjen.


Trond hadde nemlig planlagt to turer til Eivindvik tur-retur denne helgen, og det har ikke vært mulig å rokke han fra den ideen. Dermed ble bilen fylt på nytt her hjemme på en times tid i dag, ikke så full som sist, og med mest større ting, som sykler og utemøbler, før Trond dro avsted på nytt.

Jeg ba tynt om å få slippe en ny tur, det kjennes på kroppen at det har gått i ett denne helgen, og heldigvis fikk Trond med seg Ingvar, en arbeidskollega, som var så snill at han ble med på turen opp og ned igjen.

Det gjenstår enda noe pakking og flytting, men i kveld har jeg tatt en frikveld, gått på kino med barna og sett "Grusomme meg 3", og bare vært sammen med våre tre små litt. Det kjenner jeg at har gjort godt, for den uka vi er ferdige med nå, den har tatt på. 

Nå er vi snart i mål, bare vi ikke sier "ja" til flere ting. Men så er det vel kanskje slik da, at det er vi som har det travelt her i livet, som stadig tar oss tid til alt vi egentlig ikke har tid til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar