Årsoversikt

søndag 31. juli 2016

Uke 30 2016 - Sommerferien er så alt for kort

Ja, da var det søndag uke 30, og tid for nytt blogginnlegg i denne bloggen. Nå er vi kommet til slutten på min tredje, og Tronds siste, sommerferieuke, og hverdagen er i full fart mot å innhente oss.
Sommerferien er i grunnen alt for kort, en rekker jo knapt å komme i feriemodus før en må begynne å tenke på å få snudd døgnet på rett kjøl og sånne fornuftige greier! 


Jeg skulle gjerne hatt noen uker ekstra ferie, jeg må innrømme det. Men det blir jo kjekt å komme tilbake på jobb også, da, jeg er jo så heldig at jeg har en jobb som jeg har det veldig bra i, det hadde jo vært verre om en hadde hatet jobben sin, vil jeg tro.


Denne siste uka har vi tilbrakt på ferie i Norge, da helst i Romsdalen hos tante Reidun, der vi har hatt noen fantastiske dager sammen med henne, onkel Jens Ove, Edvard og Elida, og Elise, Bernt Morgan og Tessa. Etter 14 dager på farten rundt omkring i Europa og Norge, så tror jeg vi trengte noen litt roligere dager "på landet". 


Barna har storkost seg med den friheten det er å være på en gård med stor tumleplass, i godt selskap og med late dager. De har adoptert grandtante og grandonkel som besteforeldre, noe jeg tror de setter pris på. Rune slet litt med begrepene; det var besta og bestemor og mormor og tante; og bestefar og farfar og onkel om hverandre. Jeg tror det var ekstra stas med en ekte bestefar, siden barna jo aldri har forsøkt å ha en slik, men samtidig så tror jeg at Rune hadde det ekstra kjekt den dagen han fikk være alene med tante Reidun. Som han sa: "vi skal ha litt mor og sønn-tid"!


I skrivende stund er vi på vei hjemover, Trond kjører, så jeg kan blogge fra mobilen. Etter tre uker på veien ender vi på nesten 5000 km, det er bra, det, på såpass kort tid. Det har vært en spennende og fin sommerferie, og deilig å bare kunne ta en dag av gangen uten å legge for mye planer. Jeg synes nesten det er den beste måten å feriere på, selv om det er greit å ha litt kontroll på hva som skal skje, også, kanskje særlig hvor en skal sove når det nærmer seg natt. Men det har jo egentlig ordnet seg hver kveld i så måte  også, da.


Nå skal det bli deilig med en uke i ro hjemme, det skal jeg nyte, for det er ikke ofte jeg har så mange dager hjemme i ferien. Jeg har tusenvis av ideer om hva jeg skal bruke dagene til. Det ender vel med at jeg ikke får gjort så mye av det som jeg hadde tenkt, men det gjør ikke så veldig mye. Det blir nok greit, likevel!

Dette får klare seg for i kveld, jeg må skrive et par ord i feriebloggen også før veiene blir for svingete til å trykke på mobilen; sånn i forhold til bilsyke. Det går greit å trykke på mobilen når vi kjører på motorveien, men så snart det kommer litt svinger, så må jeg nemlig fokusere på veien i stedet for mobilen.

(Bildene er lagt til på mandag. 01.08.16)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar