Årsoversikt

søndag 25. april 2021

Uke 16 2021 - Også UKM må forholde seg til smittevett

Illustrasjon: Maia

Også UKM må forholde seg til smittevett

Når Ung Kultur Møtes med smittevern i mente,
så blir det ikke helt slik som en kunne vente;
opptreden på video og kunst stilt ut på internett,
også UKM må forholde seg til smittevett.

To spente jenter hadde vi på fredag, de fikk møte opp.
Litt flaut å se seg selv på video, men ellers var det ganske topp.
Begge to gikk videre, gjett om vi er stolt og glad!
Men hvordan blir det egentlig med fylkesfinale, da?

Sannsynligvis blir det også finale digitalt,
så slipper vi å reise, sånn sett er det kanskje ikke helt galt?
Vi gleder oss i alle fall til å se finalen, det blir gøy!
Og mamma og pappa blir på foreldrestolhet "høy".

19. april 2021

Navnedag: Arnfinn, Arnstein

Foto: Trond, Amanda, Maia og meg selv

Uken startet med sommerfølelse og deilig vær.
Amanda tok årets første utendørsbad sammen med venner,
Trond fant frem engangsgrillen og startet "sesongen".
Og vi gikk tur med Snøball, som måtte bære bæsjen selv.

20. april 2021

Navnedag: Kjellaug, Kjellrun

Foto: meg selv, Rune og Trond

Rune satte ny pers på skyting på tirsdag: 242 poeng!
Snøball ville ut på tur selv om det regnet,
så da ble det tur til huset for å kikke i gråværet.
Trond var på jobb på dagtid denne uka.

21. april 2021

Navnedag: Jeanette, Jannike

Foto: Trond og meg selv

Tørrdokken på jobben til Trond begynner å bli ferdig.
Jeg var med og vaksinerte på Dalsøyra på onsdag.
Brødet vi fikk til lunsj inneholdt et smilefjes.
På ettermiddagen var Rune og Amanda på 4H-møte.

22. april 2021

Navnedag: Oddgeir, Oddny

Foto: Trond og meg selv

Onsdag kom takstolene til huset vårt, nå begynner det virkelig å bli hus!
Vi har gått tur til huset hver dag denne uka,
utenom i dag, da, for i helga skjer det ikke så mye.
Trond vant påskegenser, hals og lue på Spar Eivindvik.

23. april 2021

Navnedag: Georg, Jørgen, Jørn

Foto: meg selv, Amanda og Trond

Fredag var Amanda på tur til Dagsturhytta med skolen.
Jeg måtte hjem og "redde" Snøball, som hadde satt seg fast i hagen.
Amanda og Maia var på UKM-fremvisning, og gikk videre, begge to.
Og så gikk vi selvsagt tur til huset på kvelden.

24. april 2021

Navnedag: Albert, Olaug

Foto: meg selv og Trond

I går var det en deilig dag, og jammen ble det tur til huset,
selv om det var lørdag. Vi gleder oss sånn til det blir ferdig!
Jeg tegnet mønster til russebukse til Maia.
Og så var det Alle mot En, sesongfinale, faktisk!

25. april 2021

Navnedag: Markus, Mark

Foto: meg selv

I dag har jeg stort sett brukt dagen til å sy.
Maia skal få oransje selebukse til bruk i russetiden,
så da har spisestua blitt omdefinert til systue for en stund.
Vi satser på at buksa blir klar til i morgen!

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Pizza fra Kritthuset på Hosteland

Foto: Trond og meg selv

En snap-historie fra Belinda førte til en spontantur til Hosteland,
for Trond og Rune. Der hentet de 4 pizzaer til lørdagsmiddag.
Pepperoni, biff, skinke og kylling-pizza med diverse tilbehør.
Pizzaene holdt seg faktisk varme til de var hjemme,
og smakte veldig godt, alle fire typene de hadde på Kritthuset.
Kylling-pizzaen var min personlige favoritt.

Terningkast: 6

Ukens filmer - Uke 16


Slaughterhouse Rulez. 2018. Terningkast: 4


Oss menn i mellom. 2020. Terningkast: 2

Ukens bilde

"Så gøy å få takstoler på plass på huset"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar