Årsoversikt

søndag 11. april 2021

uke 14 2021 - Da gjør det godt med kakao i koppen

Illustrasjon: Maia

Da gjør det godt med kakao i koppen

Når vinteren plutselig kommer igjen,
Og snøen og kulden ikke føles som en venn.
Når turen ut virkelig kjennes på kroppen.
Da gjør det godt med kakao i koppen.

Når dagen er tung og natta lang.
Og ting går på skeiva gang etter gang.
Når det føles som alt går rundt oppe i toppen.
Da gjør det godt med kakao i koppen.

Men også om dagen har vært ganske fin.
Og det kjennes som verden er virkelig din.
Den gangen du kom først av alle i troppen. 
Også da gjør det godt med kakao i koppen.

5. april 2021

Navnedag: Irene, Eirin, Eiril

Foto: meg selv og Maia

Uken startet jo med siste fridag i påskeuka.
Ganske deilig med en kort uke etter 5 dager med fri!
Vi slappet for det meste av. Maia rydda senga si.
Hva annet skal en ta seg til når vinteren returnerer?

6. april 2021

Navnedag: Åsmund, Asmund

Foto: Trond, meg selv, Maia og Amanda

Så var det tilbake til hverdag og jobb, men et lyspunkt var det jo:
de fortsatte å bygge på huset vårt, og det er bare så gøy!
Maia arbeider med en kul jakke i "kunst og håndverk".
Og Amanda og jeg tok turen til huset i snøværet.

7. april 2021

Navnedag: Oddveig, Oddvin

Foto: Trond, meg selv og nabo Nina

Maia og Trond var en ny tur til Knarvik på onsdag.
Her hjemme skjedde det mer på tomta,
og hele familien tok turen dit på kvelden for å se,
det er jammen en god motivasjonsfaktor for en kveldstur!

8. april 2021

Navnedag: Asle, Atle

Foto: Trond og meg selv

Natt til torsdag kom det enda mer snø, så Trond tegna hjerte til meg.
Alle veggene til andre etasje på huset ble klare.
Amanda og jeg gikk tur med støvler for å se,
da var det godt med kakao og deilige marshmallows da vi kom hjem.

9. april 2021

Navnedag: Rannveig, Rønnaug

Foto: meg selv, Trond og Amanda

Jeg oppdaget plutselig at jeg kunne se huset fra kontoret mitt.
For på fredag, i stormen, kom veggene til andre etasje opp.
Vi måtte ut på tur og se hvor fint det blir, alle mann.
Og så feiret vi med kakao med krem til kveld. Så godt!

10. april 2021

Navnedag: Ingvald, Ingveig

Foto: Amanda, meg selv og Maia

I går hadde Amanda og jeg oss en fin tur langs turstien til Solleibotn.
Snøball var selvsagt også med i det fine været.
Maia fant en hjelm og en rød boks som hun tok bilde av.
Og så ble det tacomiddag i tide til Alle mot en.

11. april 2021

Navnedag: Ylva, Ulf

Foto: Trond, Amanda og meg

I dag har jeg sovet lenge, siden jeg nå er på nattevakt på legevakten.
Rune og Maia har vært på besøk hos venner,
Trond har vært sjåfør, snill pappa som han er.
Amanda har funnet frem malesakene.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Ananassplitt fra Isbilen


Dette skal være en re-lansering av en is som de tidligere har hatt på Isbilen.
Da måtte den jo testes, her i huset er i alle fall bringebærsplitt populært.
Jeg synes den var frisk og god, med god ananas-smak og vaniljeis.
men jeg tror at bringebærsplitt likevel fortsatt blir mer populært hos barna.

Terningkast: 4 1/2

Ukens filmer - Uke 14


Batman begins. 2005. Terningkast: 5


Moxie! 2021. Terningkast: 6

Ukens bilde

"Vi gleder oss til å ta i bruk denne utsikten"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar