Årsoversikt

søndag 18. april 2021

Uke 15 2021 - Nå vil de hoppe opp og ned, de små

Illustrasjon: Maia

Nå vil de hoppe opp og ned, de små
 
Sola titter frem fra en lyseblå himmel,
du kjenner på følelsen av vår.
Etter kalde vintermåneder blir du nesten svimmel,
kom det ikke snø senest i går?

Etter to-tre dager vokser håp og glede.
Kan det være at vinteren er slutt?
Men trampolinen vår, den ligger nede.
"Kan vi sette den opp nå?" spør liten gutt.

Trampoline ble montert i sol og varme,
vi satser på at våren er her nå.
Om vinteren returnerer blir vi harme,
nå vil de hoppe opp og ned, de "små".

12. april 2021

Navnedag: Julius, Julie

Foto: meg selv og Trond

Jeg startet uka i Knarvik etter legevakt, og dro rett til tannlegen der.
Trond var på ettermiddagsuke, og kjørte barna til skolen,
mens jeg hentet etter noen timer søvn etter hjemkomst.
På kvelden ble det tur bort til huset, som stadig vokser.

13. april 2021

Navnedag: Asta, Astrid

Foto: meg selv og Trond

Maia fikk god hjelp med å lage video til årets UKM av Rudi og Sirianne.
Jeg nyter utsikten fra kontoret stadig mer.
Det ble pastasalat til middag, nydelig som alltid.
Med dusjmatte fra Ingrid gikk det greit for mamma å ta en dusj.

14. april 2021

Navnedag: Ellinor, Nora

Foto: meg selv, Maia, Amanda og Trond

Onsdag var jeg på utekontor på Byrknes, og ble glad for å finne kaffi.
På jobben til Trond var det en stor kran på besøk.
Maia fikk russelue i posten, tenk, at hun alt er oransjeruss!
Amanda bakte kake til onkel Runar, som fylte år på mandag.

15. april 2021

Navnedag: Oda, Odin, Odd

Foto: Trond, Maia, meg selv

Da jeg kom ut til bilen etter jobb, møtte jeg flatt batteri,
siden Rune hadde kjørt litt for mye aircondition i varmen.
Jeg syntes litt synd på meg selv, men ble kjørt hjem av Arthur,
og senere fikk jeg god hjelp av Hans Jørgen til å få start og lading.

16. april 2021

Navnedag: Magnus, Mons, Mohammad

Foto: Trond, meg selv og Maia

Etter en kort dag på jobb tok Maia og jeg turen til Knarvik.
Bilen fungerte som den skulle igjen, hurra!
Maia og jeg tok en liten tur og så på kjøkken til nytt hus,
der det kom vinduer som er på vei inn.

17. april 2021

Navnedag: Elise, Else, Elsa

Foto: meg selv

Etter flere dager med fint vær, så er det håp om vår.
Rune koste seg ute, og vi begynte på montering av trampoline.
Vi så begravelsen til prins Philip på tv.
Og så ble det jo alle mot en på kvelden, med Trond som vinner her.

18. april 2021

Navnedag: Eilen, Eilert

Foto: meg selv og Trond

I dag har vi montert trampoline, med Snøball som tilskuer.
Etterpå virket hun utslått av varmen,
men var klar for tur med en gang jeg spurte om vi skulle ut.
Amanda lagde deilige "drinker" og serverte til kvelds.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Melkesjokolade med brownie, fudge og havsalt


Denne er en sjokolade fra oppfinnerserien til Freia.
Jeg synes den var god, men at det smakte lite av brownie og fudge.
Trond følte at "noe" ga en merkelig konsistens, som en "tyggegummieffekt". 
Amanda syntes den var god. Maia sier den smakte som melkesjokolade.

Terningkast: 5 (2 for Trond)

Ukens filmer - Uke 15


Wonder Woman 1984. 2020. Terningkast: 5 1/2


Little Women. 2019. Terningkast: 5 1/2

Ukens bilde

"Utsikt til Eivindvik fra nyehuset by night"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar