Årsoversikt

søndag 2. mai 2021

Uke 17 2021 - Tenke seg til, Maia er russ!

 
Illustrasjon: Maia

Tenke seg til, Maia er russ!

Tenke seg til, Maia er russ, oransje på fargen, så flott.
Det måtte bli bukse og lue og kort,
Må russetiden bare føre med seg godt!

En knute til dagen, var det et mål? Knuter skal samles i fleng.
I telt foran skolen de satset stort,
men det ble nok en ganske hard seng.

Knute, det ble det, så stas og så gøy. Alt mulig rart de finner på.
Hun gir bort en grønnsak ganske så fort,
med blikk-kontakt skulle det stå.

Feiring av skoleslutt, det er dem vel unt: et nytt kapittel på gang.
Maidager med russen må ikke gå bort,
Vi feirer dem nå med en sang!

26. april 2021

Navnedag: Terese, Tea, Thea

Foto: meg selv, Maia og Trond

Vi startet uken med en kort dag på skole og jobb,
før jentene og jeg dro til Knarvik til bl. a. tannlege og optiker.
Maia trakk i russeklær for første gang, spennende!
Det ble overnatting utenfor skolen med russen første dag.

27. april 2021

Navnedag: Charles, Charlotte, Lotte

Foto: Trond, meg selv og Amanda

I huset vårt begynner det virkelig å bli hus og tak.
Jentene gjemmer seg i veggen på kveldstur.
Trond hamstret "gammel" cola uten sukker.
Han har jobbet ettermiddag hele uka, så vi ser lite til ham for tiden.

28. april 2021

Navnedag: Vivi, Vivian, Viljar

Foto: meg selv og Maia

Jeg ryddet bilen på onsdag ettermiddag, og fant endel tomflasker.
Maia fikk russenavn, gamer-jenta vår fant navnet sitt selv.
Jeg skulle vært på legevakt, men hodet spiller ikke på lag for tiden.
På tomta fant jentene og jeg en artig figur.

29. april 2021

Navnedag: Toralf, Torolf

Foto: Amanda og meg selv

Torsdag fulgte jeg mamma til sykehuset for time der.
Jeg ble tatt godt vare på, jeg også, mens hun fikk kur.
På hjemveien handlet vi gassgrill og stolputer.
Trond hadde handlet inn til spagetti-middag.

30. april 2021

Navnedag: Gina, Gitte

Foto: meg selv og Trond

Fredag ble det salg av 4H-lodd på Tronds jobb.
Rune og jeg gikk tur til huset mens jentene var på vift.
Det har blitt mye tak denne uka, men enda er det ikke helt tett.
Vi gleder oss til tett tak og kanskje kranselag til uken?

1. mai 2021

Navnedag: Filip, Valborg

Foto: Trond, meg selv og Amanda

Trond var på jobb det meste av dagen i går.
Imens koste Rune og jeg oss med å lage til grill og terrasse.
Nå er vi klare for sommer, og lei av kulde, regn og snø!
Snøballs "spa-avdeling" var åpen for Trond da han kom hjem.

2. mai 2021

Navnedag: Åsa, Åse (Gratulerer med dagen til systa Åse!)

Foto: Trond og meg selv

Trond har vært på jobb hele dagen i dag også.
Vi andre har hatt en særs slapp dag her hjemme.
Snøball har mast og mast om å gå tur,
så til slutt fikk hun viljen sin, og vi tok turen bort til huset vår.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Coca-cola uten sukker, ny smak


Coca-cola uten sukker har kommet med ny smak nå nylig,
så da måtte vi kjøre en liten "blind-test" på smak.
Vi fikk ett glass med ny cola uten sukker, et glass med "gammel" cola uten sukker,
og et glass med pepsi-max, som er det mamma foretrekker.
Her var det mye delte meninger: Amanda og Rune likte begge den nye smaken best,
mens Maia og jeg syntes den gamle er langt bedre, 
og at den nye smakte som utvanna cola.
Ikke overraskende likte mamma Kari best Pepsi Max.

Terningkast: 2 fra mamma, Maia og meg, 4 fra Amanda og 6 fra Rune.

Ukens filmer - Uke 17


The Matrix. 1999. Terningkast: 5 1/2

Ukens bilde

"Kan tro vi gleder oss til å nyte denne utsikten"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar