Årsoversikt

søndag 23. august 2020

Uke 34 2020 - Hurra for meg som fyller mitt år!

Illustrasjon: Maia
Hurra for meg som fyller mitt år!
Jammen var det bra at jeg har bursdag i dag,
så ble det litt fest denne uka, selv om hverdagen er tilbake.
I dag har vi bare kost oss sammen her hjemme,
barna og Trond har ordnet opp, og jeg har slappet av.

Mandag startet barna på skolen etter sommerferie.
Nå har vi to jenter i ungdomsskolen, og Rune på mellomtrinnet.
Så da var hverdagen tilbake med alt den bringer,
som elbiler som ikke lader, og kleggstikk som utarter.

Men i dag har det altså bare vært kos og familietid,
en bursdagsfeiring helt etter mitt hjerte!

17. august - Baby Boomers Recognition Day

Foto: meg selv, Amanda og Trond
Amanda begynte i 8. klasse på mandag, og er ungdomsskoleelev.
Jeg monterte vitrinedører på billy-hyllene, og jobbet litt på kvelden,
mens Trond holdt på å føyke bort i sanden på jobb.

18. august - Serendipity Day
Foto: meg selv 
Jeg glemte å ta bilde av barna på første skoledag - så da ble det andre.
Nå har alle tre barna 2 ukers ukeplan. Det blir spennende.
Amanda hadde te-selskap på tirsdag kveld.

19. august - Verdens fotografidag

Foto: meg selv og Trond
Maia fikk et kleggbitt på tirsdag som utløste en kraftig allergisk reaksjon.
Jeg og mamma holder på å brodere bunadskjorte til Maia.
Trond måtte ut og gå i godværet på jobb.

20. august - Virtual Worlds Day

Foto: Amanda, Trond og meg selv
Amanda var på fjelltur med ungdomsskolen mens Maia var hjemme.
Jeg var til tannlege i Knarvik, og handla tapas til middag på hjemvei.
Trond måtte kjøre til Bergen med 5 timer lading på veien.

21. august - Poets Day

Foto: meg selv og Trond
 Farmeen hadde sin siste dag på jobb hos oss fredag.
Da ble det både gaver og kaker. En litt vemodig dag.
Trond var på service med el-bilen. Den flotte terrassen er hos Runar.

22. august - Be an Angel Day

Foto: meg selv og Trond
 I går monterte vi IKEA-kommode til Runes rom.
Amanda plukket flotte epler fra hagen her.
På kvelden så vi "Dronningens Corgi" - terningkast 5.

23. august - min fødselsdag. Siste dag av "Hundedagene".

Foto: meg selv og Trond
 Dagen startet med frokost, kort og gaver på senga.
Amanda har bakt kake og cupcakes til meg.
Og så har jeg fått masse kos og avslappingstid i dag.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda
Denne uka har Amanda vært kreativ på kjøkkenet.
Onsdag bakte hun krydderkake, fredag bakte hun red velvet cupcakes,
og i dag har det blitt både eplekake og flere cupcakes.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: HyperScape på PS4


 "Du kan være alene eller i en gruppe på tre. Du skal lande ned på en øy.
Der skal du enten få bokser fylt med våpen, eller gå inn i hus med våpen som ligger rundt.
Jeg synes det er gøy at du kan hoppe høyt, teleportere, bli usynlig.
Meningen er å bli sist av 6 folk, da kommer det ut en krone.
Du greier å gjøre masse "parkour", det gøyeste er når du lander, så er du i en kapsel."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Maia og Amanda
 Snøball er som oftest glad, særlig om hun får fisk, eller oppmerksomhet.
Men hun ser ikke helt fornøyd ut når Amanda tar henne med seg i badekaret.

Ukens Ole Brumm

 "En fest for Meg," 
sa Brumm til seg selv.
"Det må jeg si!"

(Ole Brumm)
Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar